Gast Geplaatst: 28 april 2004 Geplaatst: 28 april 2004 OK!!! Goed te horen dat het mogelijk moet zijn met de Bi-sat! Ik ben gisteren nog een beetje aan het uitrichten geweest, maar begon er toch sterk aan te twijfelen of de straal wel de schotel kan bereiken. Ik heb in ieder geval nog de ruimte om de schotel plm 20 cm verder naar buiten (inpandig balkon) te plaatsen, maar ik wil eigenlijk geen slapende honden bij de VVE wakker maken. Aan de andere kant wil ik graag Documania ontvangen en kan ik het uiteraard gewoon eens proberen, kan de schotel altijd weer terughangen. Verder zat ik net nog te bedenken dat mijn stelling niet helemaal juist is : de Astra 2 komt prima binnen, in het westen houdt het bij Thor op...Ik redeneerde dat 28,2E en 30,0W bijna gelijke afstand van het uitrichtpunt hebben en de afwijking tov de ideale baan (zoals uitgelegd in de tekeningen) niet al te groot kan zijn. Maar ik was even vergeten dat je op Sirius uitricht, zodat de relatieve verschillen resp. 23,2 voor de Astra 2 en 35 voor de Hispa zijn. Hier zou ook nog het eea te winnen zijn. Nylez: buiten de andere LNB en ontvanger, heb je verder nog iets speciaals gedaan? Of gewoon de standaard procedure gevolgd van uitrichten op de Sirius? Verder iedereen nog (alvast) bedankt voor hun reacties!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen