Gast Geplaatst: 24 april 2004 Geplaatst: 24 april 2004 Ik wil een 2e mast aan mijn bestaande mast bevestigen, opdat ik niet weer hoef te boren etc. Die tweede mast moet een metertje uitsteken boven de eerste, maar dat is niet echt van belang in de vraagstelling. Zijn er bevestigingsmaterialen verkrijgbaar om dit te doen? Ik heb kruiskoppelingen bekeken, maar de bedoeling is wel dat ze niet strak tegen elkaar zitten, zeg maar ca. 10cm tussenruimte is gewenst. Een mogelijke oplossing is natuurlijk extra gaten boren in mijn muursteunen, maar dat wil ik liever niet.
Zilverster Geplaatst: 24 april 2004 Geplaatst: 24 april 2004 @Tha Great Mac, Ik begrijp het probleem niet helemaal, simpelste oplossing is een nieuwe buis die direct een meter langer is en anders kun je met bijv. 2x2 strippen of iets dikker materiaal gemakkelijk zelf iets bouwen dat aan de bestaande buis klemd en aan de nieuwe buis. Zoals gezegd, simpelste oplossing een nieuwe buis, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast Geplaatst: 24 april 2004 Geplaatst: 24 april 2004 Daar heb je wel gelijk in, maar ik wilde het het liefst met minder werk oplossen. Op de bestaande mast hangt mijn wavefrontier, er boven moet die andere pan komen. De wave hangt goed en bij mast vervangen moet ik 5 satellieten opnieuw gaan uitrichten. Met kruiskoppelingen kan het ook, alleen heb ik dan nog 2 stukjes buis nodig en 4 van di koppelingen om het geheel een beetje stevig te laten zijn. Liefst heb ik iets wat er zo uit ziet (beetje fantasie): | +--+ | | +--+ | De plusjes zijn dan mastbevestigingen......
Zilverster Geplaatst: 24 april 2004 Geplaatst: 24 april 2004 @Tha Great Mac, OK, voorbeeld, men neme een stuk metaal van de afstand die jij nodig denkt te zijn om e.e.a. op de juiste afstand van elkaar te krijgen ( horizontaal gezien ). Tel daar een paar centimeter bij op voor de stevigheid aan de bijde uit einden en twee keer een halve tot een centimeter aan de voor en achter kant. Boor vertikaal gaten in de dikte van jou buis en de andere buis. Zaag het geheel in de lengte richting door een haal hier een paar milimeter van af, anders kan je het niet om de buis klemmen, boor een paar gaten waar de bouten door kunnen, moertje er op en klemmen, succes, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast Geplaatst: 24 april 2004 Geplaatst: 24 april 2004 @Zilverster Heb je een plaatje ter referentie? Alvast bedankt
Zilverster Geplaatst: 24 april 2004 Geplaatst: 24 april 2004 @Tha Great Mac, Nee, helaas, maar je kunt zo een stukje materiaal kopen bij bijv. de oudijzer handel, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast Geplaatst: 25 april 2004 Geplaatst: 25 april 2004 Men neme een pijpbeugel met daaraan een gebogen pijp van de gewenste diameter en voila een tweede mast.
grunnsat Geplaatst: 26 april 2004 Geplaatst: 26 april 2004 Houd je wel rekening met de windbelasting ?? Zo'n verlenging kan de krachten op de bevestiging aan de muur makkelijk ver-viervoudigen. De mast kan ook veel meer beweging gaan vertonen bij storm etc.
Wielleke. Geplaatst: 26 april 2004 Geplaatst: 26 april 2004 je zou in je bestaande mast (pijp) een pijp van een iets kleinere diameter van b.v b. 1.5 mt en die er 1.mt uit laten steken en met een paar bouten en moeren vast schroeven Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Gast Geplaatst: 26 april 2004 Geplaatst: 26 april 2004 met steigerkoppelingen kun je ook wonderen verichten...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen