Ga naar inhoud

Draaibaar + Vast met Monobloc mogelijk ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit nu met een combinatie van Vast + draaibaar .

Daarvoor gebruik ik een Archsat Disecq 2.0 4x1 switch .

Op de A/A Draaibaar met Rotor Stab Disecq 1.2

op de A/B Vast op Astra .

Vraag mij nu af , als ik een Monobloc op de vaste plaats voor ASTRA/HOTBIRD of dit in te stellen is in de satteliet configuratie .

Want eigenlijk moet ik 2 x switchen voor Astra dan .

Op de disecq switch naar A/B ( om vaste te kiezen ) en dan nogmaals op de switch in de monobloc( disecq 1.0) naar Astra ( aangezien Hotbird kop default is ) .

Weet iemand of dit mogelijk is ? Zodoende kan ik snel zappen tussen 3 sats zonder dat de motor hoeft te draaien .

heb als wat zitten zoeken in de Sateliet config om vb een LNB1 en LNB2 te configgen ( Astra & hotbird )

Maar geraak er niet uit , tot de selectie van de vaste schotel geen probleem , maar dan het shakelen tussen hotbird en astra .

Als ik alles zo laat staan als het nu is en de monobloc op de vaste monteer( en uitricht op hotbird ) dan gaat het werken op hotbird ( aangezien die default is op de monobloc ) Vraag is dus hoe instellen dat hij schakeld naar naar astra . heeft dit iets met die Uncomitted Switch te maken ?

Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne

VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch

Geplaatst:

Met een monoblock gaat dit waarschijnlijk niet werken. In ieder geval niet met de switch die je nu hebt.

Wat je het beste kan doen is een houder voor 2 LNB's kopen en die vervolgens individueel aansluiten op je diseqc switch. Astra op A/B en Hotbird op B/A.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen