Gast Geplaatst: 25 april 2004 Geplaatst: 25 april 2004 Ik ga een schotel van ca. 78cm plaatsen, metalen ding. Welke dB moeten de lnb's hebben? ik ga voor een multifeedopstelling met 3 lnb's (2x astra en 1x hotbird)
wammeswaggel Geplaatst: 25 april 2004 Geplaatst: 25 april 2004 Hoe kleiner het ruisgetal, hoe beter. De meeste LNB's zijn 0,6 dB gevallen, maar er bestaan ook betere. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Ron Geplaatst: 25 april 2004 Geplaatst: 25 april 2004 Je bedoeld hoe kleiner het daadwerkelijk ruisgetal hoe beter. Wat 90% van de fabrikanten op hin lnb'kes schrijven klopt namelijk gewoon keihard niet. Koop gewoon een gerenomeerd LNB: MTI, ALPS, SHARP en je ziet altijd goed. Tox.
Rakker71 Geplaatst: 26 april 2004 Geplaatst: 26 april 2004 En een Invacom of Golden Interstar dan? Zijn deze niet goed? Ik moet er vandaag namelijk nog een gaan halen, vandaar deze vraag. Ik wil in ieder geval 0,3 dB. Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
wammeswaggel Geplaatst: 26 april 2004 Geplaatst: 26 april 2004 Die invacom heeft op de plaatjes die ik daar van gezien heb, een lens ipv een plastic kapje(of zie ik dat verkeerd?). Geeft dat geen moeilijkheden met de laagstaande zon? Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
grunnsat Geplaatst: 26 april 2004 Geplaatst: 26 april 2004 Citaat: Die invacom heeft op de plaatjes die ik daar van gezien heb, een lens ipv een plastic kapje(of zie ik dat verkeerd?). Het is geen lens, maar een transparant venstertje. Geeft geen problemen met de zon, soms wel met vogels. Die vinden dat glinsteren van het venster heel interessant, en pikken dan met hun snavel door het vensterje heen. Weg lnb .....
wammeswaggel Geplaatst: 26 april 2004 Geplaatst: 26 april 2004 Zijn zeker eksters. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Gast Geplaatst: 27 april 2004 Geplaatst: 27 april 2004 de conversion gain is ook belangrijk bij een lnb, hoe hoger hoe beter.
Tonskidutch Geplaatst: 27 april 2004 Geplaatst: 27 april 2004 met 78 cm en correct uitrichten zul je maar in de zeldzaamste gevallen iets merken van 0.6 of 0.3 dB op je beeldscherm (merken en/of zien ipv meten) eerder is een goede connector en een prima Coax kabel iets waar je dramatisch signaal winst mee hebt... ECHTER meer dan die schotel zelf oplevert zit er ook echt niet in. laat ik het simpel stellen bijna geen enkele satelliet winkel durft prullen te verkopen... alleen bij een doehetzelf zaak vindt je nog wel eens een bundel met bedenkelijke LNB's Ik heb er een hangen van humax die 300 guldens gekost heeft destijds... en de snotgoedkope witmerk met archsat labeltje geeft net zoveel of weinig signaal als ik die twee uitwissel... zelfs de zwaarste regenbuien komt er genoeg binnen alleen een onweersbui is wel eens funest maar dat heeft ieder. cheers Compulsion Röyksopp
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen