Gast Geplaatst: 5 februari 2002 Geplaatst: 5 februari 2002 Heeft een goldenKaart een ATR? zo ja met welke editer kan ik dat zien. <p>met vriendelijke groetjes
Gast Geplaatst: 5 februari 2002 Geplaatst: 5 februari 2002 Hallo<p>Ik denk dat je een AVR bedoeld,dat is een funcard. Nee het is een Piccard met de 16f84+24c16 en dat noemt men een goldcard of GW.<p>Groetjes Sjefke..
Ron Geplaatst: 5 februari 2002 Geplaatst: 5 februari 2002 nee hij bedoeld een ATR. Ga eerst even lezen op de diverse sites en gebruik de zoekmodule. Om uit te leggen wat een ATR is en waar en waarop je die kunt vinden is enige basiskennis vereist.<p>Groetuh,<p>Toxic[Q]
Gast Geplaatst: 6 februari 2002 Geplaatst: 6 februari 2002 Hallo<p>Ik wacht met smart op je antwoord op zijn vraag.<p>Groetjes Sjefke..
Duwgati Geplaatst: 6 februari 2002 Geplaatst: 6 februari 2002 Je kunt eens op mijn site het hoofdstuk Koderingen, de pagina Seca doorlezen. Daar is een groot deel gewijd aan de ATR.<p>ATR betekent Answer To Reset, of vrij vertaald: Het antwoord dat een kaart geeft na iedere reset.<p>Iedere kaart heeft een ATR nodig om te kunnen werken. Zonder die ATR weet de cam namelijk niet met wat voor kaart ie te maken heeft. Dus bij iedere reset, zal de cam als eerste aan de kaart vragen om zich bekend te maken. Simpel gezegd vraagt de cam eigenlijk: "wat voor kaart ben je en hoe moet ik met je communiceren?".<p>En voor echte details over de iso standaarden voor smartcards moet je maar eens op deze site rondneuzen: http://www.scia.org<p>Bye
Aanbevolen berichten