Ga naar inhoud

Wavefrontier & Dreambox: Reversed DBS LNBF nodig?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Mensen,

Ik zit de denken aan de aanschaf van een Wavefrontier T90 en uit de FAQ van de fabrikant begrijp ik dat ik zgn. Reverse polarity LNBF's nodig heb op deze schotel.

Helaas heb ik al enige (normale) LNBs liggen, is het toch mogelijk deze te gebruiken icm. een Dreambox? Ik kon geen setting vinden om de H/V polariteit in de Dreambox om te draaien, ook enkele searchs op Google en dit board leverden helaas niets op.

Ik ben vrij nieuw met deze materie, maar zou me kunnen voorstellen dat ik ansich wel met een normale LNB zou kunnen werken waarbij tijdens een transponder scan de H en V tijdens het scannen worden omgedraaid en ik dus een voledige lijst transponders krijg, alleen met 'omgedraaide' polariteit.

Is dit vermoeden correct? Of is het toch echt een vereiste om reversed polatiry LNB's op de Wavefrontier te gebruiken?

Overige adviezen en tips over zijn natuurlijk ook welkom!

Mvgr, Iw@n

Geplaatst:

Met dit reversed polarity 'fenomeen' hoeft alleen rekening te worden gehouden bij circulair gepolariseerde signalen, voor de hier gebruikelijke hor/vert signalen maakt het niets uit, je hoeft niets speciaals te doen!

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

Iw@n,

Monteer normale Lnb's. Deze werken zonder problemen.

Ik werk met een Xtreme en Wavefrontier T55

(Ik had de motor eerder weg moeten doen..)

Philli

Geplaatst:

OK Thanx :-)

Heb blijkbaar twee zaken door elkaar gehaald, i.i.g. mooi dat ik m'n huidige LNB's kan blijven gebruiken!

Mvgr, Iw@n

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen