jvd1971 Geplaatst: 28 april 2004 Geplaatst: 28 april 2004 Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen een Linksys WRT 54G of een Senao Wireless Multiclient bridge/acces pint (200mw) voor export. Welke is volgens de experts de beste van deze twee.
rsjmeijer Geplaatst: 28 april 2004 Geplaatst: 28 april 2004 Nou das een beetje appels met peren vergelijken. De linksys geeft maximaal 85 mw af met de aangepaste firmware, de Senao 200 mw. Dus das nogal een verschil. Bij de linksys kun je meer instellen, de Senao doet gewoon wat hij moet doen namelijk werken. De linksys valt bij mij regelmatig uit (reboot). een sat groet van Hobby Robby
Bigfoot Geplaatst: 28 april 2004 Geplaatst: 28 april 2004 Ik heb een Senao, die doet het perfect. Nooit uitval gehad en krachtig bereik. Maar ik heb geen vergelijking, die Linksys schijnt ook goed te zijn. Andere merken minder.
JaNuZz Geplaatst: 28 april 2004 Geplaatst: 28 april 2004 Tis inderdaad appels met peren vergelijken. Ten eerste de 1 is een router ,de ander een AP/Bridge, de 1 is 54Mb en de ander 11Mb. Nu ben ik in de gelukkige omstandigheiden ze allebeide te hebben. De 11Mb 200Mw van Senao is qua vermogen perfect, alleen qua software helemaal niks. Bv een DNS instellen kan niet eens in de webinterface. Dus gebruik je die dan zal je dat anders moeten oplossen (bv wired router of losse server er aan hangen) voor de rest werkt ie prima Ik heb ook de 54Mb Senao AP/bridge en daar is de webinterface tenminste ietsje beter, maar kan nog steeds niet tippen aan die van de linksys. De 54Mb versie van Senao crashed hier regelmatig bij grote data-doorvoer (bv oversturen van pc naar pc van grote bestanden) en dan is de enige mogelijkheid hem ff van de stroom te halen en er weer aan te zetten, want voor de rest is compleet niet meer te benaderen. De frequentie waarmee firmware updates uit komen van Senao vindt ik ook erg matig De linksys met de SVEA firmware is perfect als je bv meer met je AP/router wilt doen. Zijn zendvermogen is duidelijk minder, alleen de hoeveelheid opties (bandbreedte controle , ondersteuning diverse routingsprotocollen , VPN, VOIP etc etc) maakt hem des te meer interessant. Het zijn dus duidelijk 2 verschillende machines die elk op een gebied uitblinken. Senao in zijn zend en ontvangst hardware, de linksys in zijn opties in de software. het mooiste zou zijn deze beste 2 eigenschappen gecombineerd te hebben in 1 router/AP , maar die ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen. Suc6!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen