Gast Geplaatst: 28 april 2004 Geplaatst: 28 april 2004 Beste Mensen, Ik heb nog één vraag over de Wavefrontier T90, dit betreft de montage. Helaas heb ik op de plaats waar de schotel moet komen weinig ruimte voor de muurbevestiging (zie http://www.iwans.net/dish/humax_stab1.JPG en http://www.iwans.net/dish/humax_stab2.JPG ) Zoals op deze plaatjes te zien is heb ik nu een ‘simpele’ L vorige muurbeugel met een diameter van 4,5 cm, en begrijp dat de Wavefrontier kan worden geleverd met een stevige L buis zoals te zien op http://www.multilnbdish.com/images/CPIC_Netherlands.gif en http://www.***geen-reclame***.nl/images/Meur%20Bevestiging.jpg . Ik vrees dat er naast mijn keukendeur geen plaats in voor montage van de ‘originele’ Wavefrontier beugel, denken jullie dat mijn huidige L beugel volstaat of is deze constructie (zoals ik vermoed) echt te licht voor de Wavefrontier? De Wavefrontier ziet er IMHO behoorlijk fors uit op de plaatjes en weegt ook nog eens 14 KG (zonder LNB’s!), ben bijzonder benieuwd naar jullie adviezen i.z. de montage! Mvgr, Iw@n
Bigfoot Geplaatst: 28 april 2004 Geplaatst: 28 april 2004 Je hebt een dikkere paal nodig voor de Wavefrontier dus dat wordt lastig, of je moet er wat hulpstukken voor gebruiken. Maar dat is niet zo stevig dan.
Gast Geplaatst: 28 april 2004 Geplaatst: 28 april 2004 Beste, Op zich is het geen enkel probleem om een 'dikkere' paal te nemen (de huidige L beugel zit met vier keilbouten vast). Zou een standaard L beugel, soortgelijk als ik nu heb maar dan met een dikkere paal (6 cm) wél stevig genoeg zijn voor de Wavefrontier? Mvgr, Iw@n
edbe Geplaatst: 28 april 2004 Geplaatst: 28 april 2004 je zou ook een 3tand beugel kunnen monteren en het bovenste stuk een dikkere buis van 60mm monteren ...... 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Gast Geplaatst: 28 april 2004 Geplaatst: 28 april 2004 Beste Edbe, Zo'n drietand ziet er goed uit, alleen zit de regenpijp naast de keukendeur bij mij waarschijnlijk in de weg :-( Helaas is de beperkte ruimte naast de keukendeur (zoals te zien op de pics) de enige plaats waar ik m'n schotel kan plaatsen, en heb -zeker met een Wavefrontier- ook nog enige afstand tot de keukenmuur nodig i.z. de zuidwestelijke ligging van de muur. Kortom, de plaatsing lijkt me enigzins problematisch maar zeker niét onmogelijk. Een leuke uitdaging maar als 'eenvoudige' hobbyist heb ik weinig tot geen kennis van bouw- en bevestigingsmogelijkheden... Ik ben er wél zeker van dat m'n volgende schotel een Wavefrontier T90 moet worden, en het lijkt me zonde dat de bevestiging roet in het eten gaat gooien. Zijn er evt. sites / bedrijven waar ik professioneel advies kan krijgen over hoe de schotel muur- en stormvast te monteren? Hoewel ik het graag zelf wil doen vind ik het geen probleem om iets meer te betalen voor een echt gedegen oplossing. Evt. commercieele berichten i.z. advies graag naar iwan@iwans.net of per PM gezien de boardregels ;-) NB: Wellicht dat ik me zorgen maak om niets en dat toch een 'eenvoudige' L-voet gebruikt kan worden met vier keilbouten in de muur, maar dan wel een zwaardere uitvoering als ik nu heb. Mvgr, Iwan
totaaltje Geplaatst: 28 april 2004 Geplaatst: 28 april 2004 zou gewoon een pijp van 60 en 2 muurbeugels met ondersteun niet kunnen? de beugels zo'n 1,5 meter uit elkaar houden en dan 20 cm boven de bovenste steun de wavefrontier zetten ! je kan dan de 2 beugels op de muur boren dmv 3 keilbouten en daar de pijp inzetten en daar weer op de wavefrontier t90 !! zo kom je denk ik ook niet in de weg met je regenpijp ! als je dan beugels van 30 of 50 uit de meur pakt met een niet te breden span onder in dan waait i echt niet weg volgens mijn ! zal wel eens kijken of ik een plaatje heb ! totaaltje Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!! Proffrottie
martjeB Geplaatst: 28 april 2004 Geplaatst: 28 april 2004 De wavefrontier hoeft niet bovenop. Als je in de pijp een gat boort, kan de bout van de wavefrontier daar doorheen. Zo hou je een sterke montage. Met afstellen moet dan de pijp wel tijdelijk meedraaien. Gtz. Martje B
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen