Gast Geplaatst: 21 februari 2002 Geplaatst: 21 februari 2002 Ik heb meerdere items gelezen en (alles) uitgeprobeerd, maar het lukt nog steeds niet om de PBM te unlocken van Moscas 2.03 en om daarna verder te gaan met MKF. Omdat het alleen over de combinatie PBM unlocken en Matrixstudio gaat, ben ik een nieuw onderwerp begonnen.<p>Als ik de vink weghaal in Matrixstudio 7.2 bij protection del PBM en vervolgens het bestand opsla via het diskette icoontje linksboven, dan klopt de omvang van de hex file niet meer. De file is dan een heel stuk kleiner geworden en niet meer toepasbaar om opnieuw op de silvercard te proggen.<p>Gebruik ik het diskette icoontje onder program dan eindigt de hex file veel groter qua omvang.<p>Kan iemand mij op weg helpen hoe het nu echt moet.<p>Met de oudere Moscas versies was het geen enkel probleem, maar deze lopen uiteindelijk vast in de Philips.
MTB Geplaatst: 21 februari 2002 Geplaatst: 21 februari 2002 Matrix 7.2 en op het envelopje (debug screen) rechts boven drukken. Dan wordt de configuratie weggeschreven op je kaart. Dus eerst kaat proggen. Connecten , veranderen en wegschrijven naar je kaart.<p>MTB
Gast Geplaatst: 21 februari 2002 Geplaatst: 21 februari 2002 Hoi Tracker,<p>Ben er ook een tijdje mee aan het stoeien geweest, waarschijnlijk omdat ik Matrix Studio niet goed kende, maar heb het op de volgende manier gedaan, Start Matrix studio en selecteer program 16F678, programmer op pic mode, selecteer read/write/verify All, klik op de chip read, kaart wordt ingelezen, als hij klaar is selecteer debug mode, programmer 3,5 Mhz, connect en haal vinkje weg bij Protection del PBM, ga nu terug naar program 16F678 en klik op het diskettetje boven regel 0000, hij adviseert nu om weg te schrijven bij de directory Plug In, hier kun je zelf dan een directory kiezen, verder is het nu nog een kwestie van programmeren van de unlockte file, dat vroeg je niet maar ik heb het in ieder geval gedaan met Icprog. In een ander forum hier op het board wordt er ook al een keer over gesproken,<p>Succes,<p>Sailor
Gast Geplaatst: 22 februari 2002 Geplaatst: 22 februari 2002 Beste Sailor,<p>Als je de file zo weg schrijft, blijft dan de file grootte gelijk of wordt die dan kleiner of groter. Dit was namelijk mijn probleem, omdat de kaart er later (dus na de wijziging) niet meer te programmeren was.
Gast Geplaatst: 22 februari 2002 Geplaatst: 22 februari 2002 Hoi Tracker,<p>Op deze manier wordt hij groter,<p>Groeten, <p>Sailor
Aanbevolen berichten