Ga naar inhoud


extreme signaal valt continu weg op astra 19.2E


Newbie

Aanbevolen berichten

Mijn oom heeft een extreme met matrix reloaded, hij heeft er nog wel versie 1.7 in zitten, de signaal op de astra valt continu weg, hij heeft het ene moment bijna vol signaal en beeld het andere momenteen seconde later of zo begint het beeld raar te doen en te "stotteren, plotseling zakt het signaal naar 15%, dit voornamelijk op de NL(1-2-3) kanalen, op de hotbird en de turksat heeft hij hier geen last van.

 

Weet iemand waar dit aan ligt???

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit vaker meegemaakt, een meestal is het een toch een kwestie van je schotel goed/optimaal instellen.

Ik heb het zelfs gehad dat de ene ontvanger perfect werkt, maar bij de ander steeds de signaalstrekte stond te wapperen. Toch de schotel goed (nog beter) ingesteld en het probleem was weg.

Bij de Xtreme kan het echter ook helpen om de fabriekswaardes opnieuw in te lezen, hiermee zijn soms ook allerlei vage klachten spontaan mee opgelost.

 

suc6

 

Gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel staat maximaal uitgericht, als ik de schotel finafstel kom ik op een signaal van ca 90% uit en dit met bomen in de verte in het pad. Ik heb zelf weliswaar 100% op de astra maar ik heb dan ook vrij zicht.

 

Het doet niet op alle kanalen zo, alleen de NL1.2.3 voor zover ik weet.

En enkele kanalen op de Turksat 42°E.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik wou mijn ucas ook om laten zetten naar M.R maar dit werd mij zeer afgeraden i.v.m de freezes.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik met de penta/tetra ook erg veel last van had. Met de multicam was het helemaal weg maar dan heb je bepaalde zenders niet meer en met de penta 1.20 had ik er af en toe last van.

Misschien dat je met een matrix module van het probleem af bent, maar als ik je een tip mag geven doe er eventueel een paar centen bij en koop een x-cam met 1.04 erop.

Dit is vergelijkbaar met de m.r cam hij kan alleen wat meer.

En als je die 1.04 erop hebt dan kun je de cam updaten met een fun6 kaart, je kan de sleutels ook handmatig ingeven.

Ik heb er ook een x-cam inzitten en heb tot nu toe nog geen freezes gehad, werkt bij mij perfect.

Succes.

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabrieks instellingen terug heeft voor mij gewerkt. Usals weer instellen, nederlands in het menu en alles was weer goed. Ik had ook continu vertraging in het beeld, was net of af en toe de ontvanger in slow motion stond. Ik heb dit gekregen nadat ik er een satalieten lijst er in gezet had.

Straks maar weer eens mr1080 er weer in stoppen, nu draai ik met penta 1.11 omdat ik dacht dat mr het probleem was.

 

@ Gerrit B thks!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...