Gast Geplaatst: 1 mei 2004 Geplaatst: 1 mei 2004 Hoi, kan ik een Triax 110 op mijn Stab HH100 monteren zonder verdere gevolgen voor Stab? Heeft iemand ervaring met deze combinatie? Groeten, zmaj
Rakker71 Geplaatst: 1 mei 2004 Geplaatst: 1 mei 2004 Dit is zeker niet aan te raden. Een 110 cm. is te zwaar en groot voor een Stab 100, als je het toch doet dan heb je in ieder geval de garantie dat ie kapot gaat. Ik zou je toch wel een Stab 120 aanraden. Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Gast Geplaatst: 3 mei 2004 Geplaatst: 3 mei 2004 Wat is dan wel aan te raden in combinatie met Stab HH 100? Mijn bedoeling is maxiumum eruit te halen met een schotel en Stab HH 100. Stab HH 100 wordt voorlopig dus niet vervangen. Hoe zit dat met Gibertini 105 of Funke 99 of iets anders misschien? Graag suggesties. Groeten.
Rakker71 Geplaatst: 3 mei 2004 Geplaatst: 3 mei 2004 Daar heb ik geen ervaringen mee, wel zou een Visiosat 90 cm. SMC (kunststof) moeten lukken. Op een Stab HH100 kun je maximaal tot 100 cm. gaan. Tevens is de Visiosat (let op: geen bi-sat) lichter dan een metalen of aluminium schotel. Suc6 met je keuze, Groet, Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
winwiz Geplaatst: 3 mei 2004 Geplaatst: 3 mei 2004 Ik denk dat 1 of 2 kilo zwaarder niet zo veel uitmaakt, het gaat om de windlast. Een te grote schotel geeft gegarandeerd problemen als het stormt. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
adri Geplaatst: 3 mei 2004 Geplaatst: 3 mei 2004 Funke 99 is een heel redelijke schotel tot 1 meter. Betere ontvangst dan de meeste andere schotels van gelijke grootte en hij past op een stab HH100. Als de wind echter vrij spel heeft op jouw schotel (geen andere hogere gebouwen in de buurt), dan zou het echt harde storm net iets te zwak kunnen zijn. Die 1 meter limiet van een HH100 is bij normale windlast in de stad etc. Een VisioSat 90 is ook een hele goede schotel voor zijn grootte, maar een beetje prijzig. Echter wel een goede keuze omdat hij iets kleiner is, zonder dat je echt veel minder ontvangt dan een 1 meter schotel, terwijl de windlast wel minder is. Adri.
Gast Geplaatst: 3 mei 2004 Geplaatst: 3 mei 2004 "Als de wind echter vrij spel heeft op jouw schotel (geen andere hogere gebouwen in de buurt), dan zou het echt harde storm net iets te zwak kunnen zijn. Die 1 meter limiet van een HH100 is bij normale windlast in de stad etc." Schotel is vanuit het oosten en het westen volledig beschermd. Probleem blijft dus het noorden en het zuiden. Hoe zwaar is deze Funke trouwens? Kan ik met Funke 99 Amos ontvangen? Wat is het voordeel van VisioSat 90 t.o.v. Funke 99? Bedankt.
adri Geplaatst: 4 mei 2004 Geplaatst: 4 mei 2004 In Nederland hebben we wel eens een zware zuid of zuidwester storm! Het voordeel van de VisioSat is dat de schotel kleiner is en dus minder wind vangt. Tevens is het een kunstof schotel, dus beter 'vorm-vast'. Kwa gewicht maakt het niet zoveel uit denk ik. Van Amos 1 zul je met beide schotels onder ideale omstandigheden. waarschijnlijk een paar transponders kunnen pakken. Dit afhankelijk van jouw posititie. Amos heeft in het oosten van Nederland een veel sterker signaal dan in het westen. Indien je Amos 1 goed in het westen van Nederland wilt ontvangen zul je al gauw een schotel van 1.40 to 1.80 meter nodig hebben. Adri.
Gast Geplaatst: 4 mei 2004 Geplaatst: 4 mei 2004 @Adri Ik zit in het oosten van Nederland (tussen Zwolle en Groningen). Bedankt voor je antwoord.
Rakker71 Geplaatst: 4 mei 2004 Geplaatst: 4 mei 2004 Amos is ook te ontvangen met een Triax TDS 110 cm. schotel. Met de Visiosat heb ik nog niet kunnen uitproberen omdat ik de motor (Moteck SG2100A niet fatsoenlijk uitgericht krijg). Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen