Ga naar inhoud


Frequentie instellen met SetEdit


Gast

Aanbevolen berichten

Ik wil graag weten hoe ik het frequenties kan instellen met SetEdit om het vervolgens in mij Topfield te laden. Hoe kan ik het onderstaande bijvoorbeeld instellen.

 

Satellite: Thor (1°W)

Transponder: 5 Beam: Nordic

Frequency: 11278.00 MHz Polarisation: Vertical

Symbol Rate: 24500 FEC: 7/8 NID: 70 TID: 3

SID: 313 Video PID: 519 Audio PID:688

TXT: 0 PCR: 519 PMT: 265

 

De pids om ik wel uit maar de FEC, NID, SID en de TXT waar moet ik deze invoeren.

 

Bertmon

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is makkelijker dan je denkt. Gewoon in de topfield zelf onder Installatie/zenders zoeken. Ipv van Automatisch zet je hem op handmatig.

Daarna voer je Frequentie, Symbolrate en Polarisatie in ( H of V )

 

Druk op zoeken starten en de zenders komen binnen rollen.

 

DE ontvanger zoekt zelf de pid..... enz uit.

 

Het is verreweg de makkelijkste manier.

 

 

Het kan dus ook wel in Setedit.

Eerst links de sateliet kiezen. Daarna in de 2e kolom van links de transponder. Als deze niet bestaat met rechtermuisknop nieuw kiezen en je gegevens invoeren.

3e kolom van links met rechtermuis nieuw kiezen en de verdere zendergegevens invoeren en daarna uploaden naar de ontvanger. Nogmaals de ontvanger zelf laten doen is makkelijker.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt, klopt inderdaad dat het sneller gaat met de ontvanger zelf, maar als ik toch bezig ben met de sttingslijst op de pc is het wel makkelijk om het meteen te doen. Maar goed, waar stel in dan de FEC in?

 

Bertmon

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de ontvanger is dat niet nodig.... automatisch.

 

Wat ik meestal doe is zoeken met de ontvanger. Inladen in Setedit en op mijn manier sorteren en later terugschrijven naar de ontvanger. Gaat super

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...