Gast Geplaatst: 2 mei 2004 Geplaatst: 2 mei 2004 Ik heb een transparante schotel van 85cm besteld. Nu wens ik graag Astra 1 en 2 en Hotbird te ontvangen. Ik ben dus op zoek naar een multifeedhouder voor 3 lnb's. Wie kan mij iets aanbevelen (url, winkel, merk...) Het zou een "universele" houder moeten zijn die op om het even welke schotel gemonteerd kan worden.
grunnsat Geplaatst: 2 mei 2004 Geplaatst: 2 mei 2004 Citaat: Nu wens ik graag Astra 1 en 2 en Hotbird te ontvangen. Leuk idee, maar dat gaat dus niet. Met een gewone schotel kun je slechts één satelliet ontvangen, of twee die heel dicht bij elkaar staan. Astra 1 en 2 staan veel te ver van elkaar voor zo'n constructie. Je kunt ze wel met één schotel ontvangen, maar dat moet dan een speciale zijn met een heel grote openingshoek, b.v. een Visiosat Multifocus, of een WaveFrontier. Sneu voor je, maar het is niet anders.
Gast Geplaatst: 2 mei 2004 Geplaatst: 2 mei 2004 Irrtumm! Met iedere 80 cm schotel en een verstelbare 3LNBhouder kan je Astra1, Astra2 en Hotbird probleemloos ontvangen!] Viosat, Wave Frontier, leuk bedacht allemaal, maar ik maakte dat soort combinaties al mbv gewone schotels lang voor dat die merken op de markt verschenen! :-)) Onnodig duur, al ziet 't er wel indrukwekkend uit voor de leek!
SatDonkey Geplaatst: 2 mei 2004 Geplaatst: 2 mei 2004 Idd Superster dit is zeer tgoed mogelijk. Zelfs wel meer dan drie te ontvangen, lees maar eens in het schotelpark forum.
Mart64 Geplaatst: 2 mei 2004 Geplaatst: 2 mei 2004 Citaat: Viosat, Wave Frontier, leuk bedacht allemaal, maar ik maakte dat soort combinaties al mbv gewone schotels lang voor dat die merken op de markt verschenen! :-)) Onnodig duur, al ziet 't er wel indrukwekkend uit voor de leek! het kan inderdaad met een gewone (doch grote) schotel ook goed maar je opmerking over wavefrontier en visiosat vind ik toch wat kort door de bocht. De wavefrontier kan naar ik meen 16 sats ontvangen op 1 schotel, dat zie ik met een gewone schotel nog niet snel gebeuren. De visiosat kan ook goed 5 sats ontvangen en dat voor een relatief kleine schotel. Om even terug te gaan naar de vraag, commerciele links mogen niet op dit forum maar als je zoekt op 'universele lnb houder' op internet kom je al een heel eind. In de bijlage een mogelijke oplossing die je veel tegenkomt en goedkoop is. Het feit dat niemand je begrijpt betekent nog niet dat je een kunstenaar bent.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen