Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog steeds problemen met m'n nexus kaart(3 jaar oud).Ik heb echt alles geprobeerd onder xp en w98 maar het blijft fout gaan.Soms draait ie even ,maar als ik overschakel naar een andere zender valt het signaal zomaar weg.Dit gebeurt zowel met MD9.1 als met de originele wintv software.Dit is versie 2.16a.Als ik de applicatie opnieuw start gaat het soms weer goed,maar meestal krijg ik de melding "could not initialize frontend".Of in MD "DVB fail",waarna alles wordt afgesloten.Er is domweg geen signaal voorhanden om de boel op te starten.Zelf denk ik dat de tuner op de kaart wel eens stuk kan zijn.Alle mogelijke problemen met directx heb ik al doorlopen,inclusief de fout in de nieuwste versie 9.0b.Het ligt ook niet aan de lnb want die draait ook goed op mijn oud analoog ontvangertje,die ik nu als noodvoorziening gebruik.Help me alstublieft verder want voor de aanschaf van een nieuwe kaart wil ik wel graag wat zekerheid.255 euro is niet niks voor een nieuwe kaart.

Geplaatst:

Probeer eens HispaDVB.

Deze geeft boven het gebruikelijke extra info over je decoder, hardware.

Je kunt er de dvb kaart starten, stoppen resetten.

Misschien kun je hiermee je probleem lokaliseren.

Of ga eens terug naar een lagere versie dan 2.16a.

Geplaatst:

Olly,

Heb je al drie jaar lang problemen, of zijn die kortergeleden begonnen?

Ik heb ook een Hauppauge DVB-s (Nexus) gedurende 3 jaar, en ben er goed tevreden over.

Momenteel heb ik wel driver DVB216 in gebruik (dus niet -a of -b of zo).

Het meeste gebruik ik PROGDVB om te kijken.

En verder draai ik onder XP.

Je woont helaas een heel eind weg, maar zit er niemand in jouw buurt, die zijn kaart in jouw pc kan stoppen voor een test?

Richard

Binnenkort weer een schotel.

Geplaatst:

Sinds een week of drie problemen.Het is begonnen nadat ik hem heb ingebouwd in mijn nieuwe pc met xp.Voorheen draaide hij goed onder w98 maar daarmee nu ook problemen.

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb de gok gewaagd om een nieuwe kaart te kopen.Met succes.Alles draait weer als vanouds.Wintv versie 2.16 draait goed.Ook MD 9.1 werkt prima.De tuner van mijn oude kaart was dus wel kapot.Toch bedankt voor de hulp.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen