Ga naar inhoud

meer dan 1 opstartcommando mogelijk in startup.sh

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Via het commande '/hdd/opt/httpd/bin/apachectl start' in '/hdd/root/startup.sh' wordt apache automatisch opgestart bij een reboot (Ronald image).

Indien ik een ander commando toevoeg zoals 'swapon /hdd/swapfile' start apache niet meer op.

Ik zet dit commando dan onder de apache regel. Doe ik iets fout of kan je maar één programma opstarten met de startup.sh?

Geplaatst:

Misschien ligt het aan de editor die je gebruikt? Windows editors sluiten de tekstregels niet netjes af. Je kunt evt. alle 'commandos's' op een regel zetten, gescheiden met ';' een semi-collumn. Als het aan de editor ligt, kun je met FTP in ASCII mode uploaden naar de dreambox, of een andere editor gebruiken die de regels afsluit met LF/CR.

Geplaatst:

Ik denk dat het eerder ligt aan de windows editor waarbij er zowel een CR als een NL geplaatst wordt. Onder linux zie je normaal alleen de NL.

Het uploaden mbv. ASCII bij FTP stript juist de CR als je naar linux iets overzet ...

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Geplaatst:

Bedankt voor de tips. Werken met ; ipv een enter helpt. Ook heb ik het opstart commando van apache als laatste moeten zetten. Waarschijnlijk heeft deze even wat tijd nodig om op te starten en wordt weer afgebroken indien er weer een andere volgt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen