Duikertje Geplaatst: 3 mei 2004 Geplaatst: 3 mei 2004 Ik probeer een netwerk te maken tussen 2 computers maar dit lukt me niet wie o wie kan mij uileggen, of een link naar een pagina waar tekst en uitleg staat zodat het wel moet lukken. Beide pc's hebben Win xp pro,Norton int.security,en een ethernet kaart,en zijn aangesloten op een Multi pc modem.
EL PIÑO Geplaatst: 3 mei 2004 Geplaatst: 3 mei 2004 Als ze allebei op dezelfde router (het modem zit daarbij ingebouwd in dit geval) aangesloten zitten dan zitten ze al in één netwerk. Ik neem aan dat jij ze in een Windows netwerk wil hebben? Das vrij simpel met allebei hetzelfde OS: ga naar Mijn Netwerklocatie's, en klik op "Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk installeren", je krijgt dan wat mogelijkheden over hoe je computer met het netwerk is verbonden, kies "overige" en klik op "volgende" laat bij de volgende lijst de eerste aanstaan en klik op "volgende" kies de ethernetkaart die je gebruikt en doe ook de rest, de (voor zover ik weet) laatste en één-na-latste stap zijn het belangrijkst namelijk de computernamen en de naam van het netwerk, de computernamen (en beschrijvingen moeten namelijk anders zijn en de naam van het netwerk hetzelfde). Als de wizard op de ene computer klaar is, heb je kans dat je op de andere computer alleen bij "Systeemeigenschappen" (recht klikken op "Deze computer" -> "Eigenschappen") de naam van de werkgroep onder "Computernaam" goed hoeft te zetten, en de computer opnieuw op te starten. Als dat niet werkt moet je dezelfde wizard ook op die computer draaien, en natuurlijk zorgen dat alles (behalve de computernaam) hetzelfde is ingesteld. Zorg er ook voor dat er mappen zijn gedeeld. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
MeMyselfAndI Geplaatst: 3 mei 2004 Geplaatst: 3 mei 2004 Denk er aan dat Norton Internet securety een softwarematige firewall bezit. Om de werkstations te kunnen 'zien' is het naast het hierboven omschrevene ook nodig om de werkstations bij Norton toe te voegen aan de trusted zone. (op een bepaalde plek binnen Norton Firewall kun je Ip nummers opgeven die binnen het lokale netwerk vallen.) Dreambox 800se mounted op NAS, 78cm triax met Stab HH120 Stomme vragen bestaan niet, stomme antwoorden wel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen