Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een stereorack staan van Schneider, in anthraciet kleur.

Dit wil ik een tweede leven geven voor mijn Sony installatie en wens er een nieuw verflaagje op te zetten!

Ik heb de onwaarschijnlijke zekerheid dat dit rack uit houtvezelplaat gemaakt is, geplamuurd( witte onderlaag) en daarop de anthacietverf...

Ook heb ik al meegemaakt als ik met het pistool spuit, er een chemische reaktie plaatsvindt tussen de verfsoorten... en de bekende appelsienschil wil ik vermijden...

Welk sooft verf moet ik gebruiken, en is dit voor de kwast of rol of voor pistool?

Geplaatst:

Citaat:
Ook heb ik al meegemaakt als ik met het pistool spuit, er een chemische reaktie plaatsvindt tussen de verfsoorten... en de bekende appelsienschil wil ik vermijden...

Dit heb ik zelf ook eens meegemaakt toen ik iets overspoot met een spuitbus. De verf in die spuitbus was op acrylaatbasis en verdunt met agressieve thinner.

Met verf die je verdunt met terpentine, wasbenzine of water heb ik hier nog nooit last van gehad. Niet bij spuiten, kwast of roller.

Geplaatst:

Het beste lijkt me eerst goed ontvetten ( bv anomia) ligt schuren, weer ontvetten en een primer te gebruiken.

VU Ultimo VTI. Triax 88 met vaste opstelling 13/19,2/23,5/28,2/28,5. 
Leer van gisteren, leef vandaag en droom van morgen!

Geplaatst:

Volgens mij wordt verf op acrylaatbasis alleen verdund met water en niet met vluchtige stoffen!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:
Citaat:
Volgens mij wordt verf op acrylaatbasis alleen verdund met water en niet met vluchtige stoffen!

Moderne watergedragen (waterverdunbare) lakken zijn idd op basis van acrylaat en bevatten slechts zeer geringe hoeveelheden vluchtige stoffen.
Maar daaruit kan je niet de conclusie trekken dat alle lakken op acrylaatbasis waterverdunbaar zijn.
Sterker nog dat heeft men pas later klaar gekregen. De allereerste acrylaatlakken waren alleen verdunbaar met thinner, later met terpentine en weer later pas met water. Alle 3 de types worden nog gemaakt, afhankelijk van de toepassing.
Geplaatst:

Weer iets geleerd! Hartstikke bedankt.

Groeten, Alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen