Gast Geplaatst: 5 mei 2004 Geplaatst: 5 mei 2004 Monopolie mag niet en dat is een kleine 10 dagen geleden op tweakers al te lezen. Verder heb ik even gekeken naar de apparatuur en het blijkt dat per "RF" (lees:radio/tv-kanaal) maximaal 50 gebruikers kunnen worden aangesloten. De maximaal haalbare snelheid in Deventer zal 1,2 Gbit bedragen en er zijn 10.000 aansluitingen nodig om het kostendekkend te krijgen (kunnen er natuurlijk minder zijn als een abonnee tv, radio, internet en telefonie afneemt. De snelheid zal dan wel afnemen maar dat is bijzaak). Iedere gebruiker is VERPLICHT om een speciale ontvanger aan te schaffen ....... Voor mij is de vraag nu niet hoe het plan sneuvelt maar wanneer, omdat er natuurlijk gemeenteraadsleden en wethouders zijn van andere gemeenten die ook de satellite lezen en zo hun dorp of stadje willen aanpakken. Vrees echter meer voor de steden dan de dorpen want iedereen kent elkaar hier in het dorp.
Gast Geplaatst: 5 mei 2004 Geplaatst: 5 mei 2004 gewoon contract ondertekenen en dan een schotel plaatsen (bij voorkeur niet boren) De wet gaat boven een privaatrechtelijke overeenkomst (huurcontract bijv.) De Europese wetgeving gaat boven de nederlandse, (tenzij uitdrukkelijk uitgezonderd, en daar valt dit niet onder) Zelfde verhaal geldt ook voor sleutelgeld, zoveel (meer dan 1 maand) maanden huur als borg etc... groet sjel
Gast Geplaatst: 5 mei 2004 Geplaatst: 5 mei 2004 Citaat: gewoon contract ondertekenen en dan een schotel plaatsen (bij voorkeur niet boren) De wet gaat boven een privaatrechtelijke overeenkomst (huurcontract bijv.) De Europese wetgeving gaat boven de nederlandse, (tenzij uitdrukkelijk uitgezonderd, en daar valt dit niet onder) Zelfde verhaal geldt ook voor sleutelgeld, zoveel (meer dan 1 maand) maanden huur als borg etc... groet sjel M.A.W gewoon hangen dus. Maar een schotel plaatsen zonder te boren dat wil ik P#tt#x nog wel eens zien doen. Heb wel ervaring met sileconenkit dat de beugel er dus nooit meer afkwam.
WimA Geplaatst: 5 mei 2004 Geplaatst: 5 mei 2004 Dat het een rommelig gezicht kan zijn, ja dat komt helaas te vaak voor!! Maar wat veel ernstiger is, is dat vaak dan in zulke situaties op alles beknibbelt wordt en de meest gammele constructies zijn gemaakt om er een schotel aan te monteren. En als men op zo'n manier goedkoop uit wil zijn zeg ik ook simpelweg NEE! Want waar haalt iemand het recht vandaan om iets of iemand in gevaar te brengen? Wat ik wilde zeggen is dat het best wel redelijk kan zijn dat er (uit veiligheidsoverwegingen) enkele technische eisen gesteld worden. Maar het botweg iets verbieden omdat men één of ander futuristich glasvezel-net aanlegt ZONDER dat men zich in de verschillen in capaciteit, kosten en/of mogelijkheden verdiept heeft gaat me weer net te ver. Het is best handig, al was het maar om probleempjes met hen te voorkomen, te overleggen met de buren. Tuurlijk als men wat ontvangen wil, moet men ook bereid zijn er wat voor over te hebben. Dus niet zeuren als een aanschaf 75 euro méér kost. Echter het min of meer verplichten tot uitgaven die over bijv. 5 jaren 200 tot 300 euro hoger liggen voor ontvangst van dezelfde of zelfs minder kanalen kunnen echt niet door de beugel vlgs. de EU regels.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen