Hoppy Geplaatst: 5 mei 2004 Geplaatst: 5 mei 2004 Dat artikel van de Rijdende Rechter is duidelijk. Je hebt dus het recht op het ontvangen van TV/radio signalen. Er kunnen hooguit technische eisen worden gesteld aan de bevestiging van de schotel e.d. omdat het natuurlijk wel degelijk en veilig moet zijn. Een verbod mag dus eenvoudig weg NIET. Als voormalig zendamateur heb ik hier ook ervaring mee in het verre verleden, ook toen (ca 25 jaar geleden) was er al sprake van antenneverboden. Ik heb toen ook een (grote !) antenne mogen plaatsen op een flatgebouw van 7 verdiepingen. Jawel: op het dak. De enige voorwaarde was toen dat je geen gaten mocht boren. Dat was ook niet nodig want met klemmen e.d. was er een goede constructie mogelijk. Kabels konden via de ontluchtingskokers lopen.
demesmaeker Geplaatst: 5 mei 2004 Geplaatst: 5 mei 2004 Het feit alleen al dat ze het proberen vind ik een grote nachtmerrie. Moet er niet aan denken zo'n brief te krijgen.... Sterkte aan de mensen die dit meemaken! Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD
Gorilla King Geplaatst: 5 mei 2004 Geplaatst: 5 mei 2004 Citaat: Juist. ze beroepen zich vanaf de gemeente dus nu hier op de regeltjes van de woningbouwvereniging. Begrijp ik nou goed dat de brief van de gemeente is, maar dat ze zeggen dat je de schotel volgens de regeltjes van de woningbouwvereniging weg moet halen? Dat zou wel raar zijn.
Gast Geplaatst: 6 mei 2004 Geplaatst: 6 mei 2004 Dat valt wel op deze vorm van belangenverstrengeling.
adam76 Geplaatst: 6 mei 2004 Auteur Geplaatst: 6 mei 2004 Het verhaal is zo dat de gemeente spijkenisse ( na wat ik gehoord heb van interne kanalen ) de woningbouwverenegingen gaat aanspreken op het schotelplaatsings beleid. in spijkenisse hebben ze zich op de ENIGE mogelijke manier ingedekt dat er in de algemene voorwaarden van de woningbouw verenigingen staat dat er geen schotels aan het pand gemonteerd mogen worden. nou na enig nazoekwerk van mijn zijde is me ook bekend geworden dat mijn schotel in dit geval op mijn eigen balkon aan de muur bevestigd is en dat stuk nog steeds bij mijn woning valt en ik daar dus ook belasting heb over betaald dus ik daar mag plaatsen wat ik wil, of ze zullen me daar dan een redelijke belasting korting voor moeten stellen. de schotels dus helemaal weg krijgen zullen ze dus niet lukken maar ze zijn er wel mee bezig. Ook is de navraag bij de NMA vrij nuttig geweest. deze wisten me te vertellen hier dus ook wel melding van te doen zodat zij dit dus in onderzoek kunnen nemen. maar ook de algemene voorwaarden zijn dus niet bindend. omdat je hier praat over een monopolie positie van de desbetreffende woningbouwverengingen in spijkenisse, als je van hun geen huis neemt dan sta je op straat, want ook de andere 2 woningbouwverenigingen helpen je dan vervolgens niet meer verder wegens interne comminucatie, ( ze werken allemaal samen onder 1 jasje wat vervolgens ook niet is toegestaan volgens de nederlandse wet, maar het gebeurd al jaren in spijkenisse ) . dus dit kan je als een zeer goede argument beschouwen. en de zaak is alleen al op dit standpunt te winnen. [/b] Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c
Gast Geplaatst: 6 mei 2004 Geplaatst: 6 mei 2004 Zou toch goed beslagen ten eis komen en zorgen dat je alleen naast dit punt nog een waslijstje aanlevert met alle andere te betwisten punten.
Gast Geplaatst: 7 mei 2004 Geplaatst: 7 mei 2004 Toevallig de leew van putten als verhuurder? Kreeg 3 maanden geleden al een brief van ze. Met o.a. het volgende erin "er zijn genoeg providers op het gebied van tv". Op mijn vraag welke dat zijn word niet gereageerd. Want ik kan enkelt kiezen tussen upc en mrzap=ook upc. Dus wat is mijn keuze? niks dus. Verder stond erin dat ik enkelt met hun toestemming iets aan de gevel mag monteren. Om het lange welles niettes spelletje te voorkomen staat hij nu in de tuin en ontvang ik ook alles.
Pestvogel Geplaatst: 7 mei 2004 Geplaatst: 7 mei 2004 Citaat: Om het lange welles niettes spelletje te voorkomen staat hij nu in de tuin en ontvang ik ook alles. Zo kan het dus ook !!!! Ik ben er van overtuigd,dat als wij (schotelbezitters) ons een beetje meer moeite getroosten om die wok wat bescheidener op te stellen ( ik denk vooral aan flats), veel problemen voorkomen kunnen worden.
Gast Geplaatst: 7 mei 2004 Geplaatst: 7 mei 2004 Gelukkig zijn er nog woning coorperaties die meewerken. Onlangst kreeg ik nieuwe buitenwand bekleding aan het appartement waar ik woon maar mijn schotel kon niet meer op de oude plaats. Nu heeft de woning vereniging opdracht gegeven aan hun aannemer om voor mij op hun kosten een schotel ophang punt te maken . Perfect hier in heerlen
Emboca Geplaatst: 9 mei 2004 Geplaatst: 9 mei 2004 Citaat: Het verhaal is zo dat de gemeente spijkenisse ( na wat ik gehoord heb van interne kanalen ) de woningbouwverenegingen gaat aanspreken op het schotelplaatsings beleid.[/b] Woon ook in Spijkenisse en heb de vraag bij de gemeente neergelegd of het inderdaad zo is als jij gehoord heb. Want aan horen zeggen hebben we niet veel.
adam76 Geplaatst: 9 mei 2004 Auteur Geplaatst: 9 mei 2004 Hey da's fijn. Inderdaad als je interne contacten hebt dan is het altijd fijn. want wil hier toch wel het mijne van weten. ik laat de schotel dan toch hoe dan ook hangen, laat ze eerst maar eens met harde documenten komen. Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen