Gast Geplaatst: 4 mei 2004 Geplaatst: 4 mei 2004 Ik heb een vreemd probleem bij mijn zwager. Hij heeft windows XP pro Sp1, aangevuld met alle nodige update's. Op sommige site's ( bijv. **$*@*%*&^*#**) gebeuren er rare dingen. Hij komt met een scherm waarin ik kan downloaden, openen, annuleren of Meer info kan kiezen, i.p.v. de pagina's te tonen. Het geldt voor sommige stukken zoals body.htm en zo. Ik heb bij de beveiligingsinstellingen gekeken, maar zie niks raars. Tevens heb ik gekeken of de bestandsextensies htm en html wel aan IE-explorer zijn gekoppeld, maar dat is ook goed. Ik heb ook alle cookies en tijdelijke bestanden verwijderd. De meeste site's gaan goed, maar o.a. deze dus niet. Iemand een idee ?
Gast Geplaatst: 4 mei 2004 Geplaatst: 4 mei 2004 Altijd moeilijk een probleem dat zich enkel op bepaalde sites voordoet...moet je gaan denken aan bepaalde restricties die zouden kunnen geaktiveerd staan ...dit kan zowel in IExplorer zijn,maar zeker ook in je firewall. Dus Kijk ff na of de functie internet restricties niet is geaktiveerd voor die bepaalde site in je I.Explorer. En anders moet je firewall eens ff nakijken of er geen rules voor die site staan ingesteld. ALs je beveiligingsniveau te hoog staat ingesteld onder IExplorer kan dat ook op bepaalde sites problemen geven. En als je klikt op openen ...wat doet die dan?
Gast Geplaatst: 5 mei 2004 Geplaatst: 5 mei 2004 sorry voor het late antwoord, maar moest het bij mijn zwager testen. Als ik klik op openen opent hij een pagina in c:\...... \temporarely internet files en laat allemaal vreemde tejens zien. Ik heb alle temp mappen leeg gemaakt, + cookies verwijdert + gedownloade objecten, maat probleem blijft. Beveiliging zelfs op zeer laag gezet, maar ook geen effect. Kan het aan zijn provider liggen ( hetnet ). Misschien iets met de proxyserver ?
Gast Geplaatst: 6 mei 2004 Geplaatst: 6 mei 2004 Hallo John K, mail mij die url eens dan kan ik eens kijken wat er exact gebeurt. Ik teleport die pagina (dus niet de site)en gooi hem open in een notepad. Eventuele trucs e.d. zijn dan direct zichtbaar.
Gast Geplaatst: 7 mei 2004 Geplaatst: 7 mei 2004 Hoi Kimble, Bedankt voor je aanbod. Ik ga morgen weer bij hem langs en zal van hem uit de pagina mailen, en eventueel wat schermprints van wat er gebeurt. Als je bericht terug mailt a.u.b. gewoon naar mij terug mailen, en niet naar de afzender, want dan zie ik het antwoord niet. Nogmaals alvast bedankt voor je hulp, want anders moet ik natuurlijk weer zijn complete PC opnieuw installeren en dat kost me meer tijd. John
Tonskidutch Geplaatst: 8 mei 2004 Geplaatst: 8 mei 2004 je hebt bij de internet opties het tabblad privacy daar staat een en ander over cookies etc.. onderaan kun je ook de knop edit/bewerken klikken en alle cookies (session - persistent - third party) eveneens accepteren.. maar draait er nog een andere internet beveiliging zoals zone alarm pro zijn ook daar instellingen aan of uit te schakelen... (voorbeeld zone alarm) Program Control Rechtermuisknop op Internet Explorer Options vinkje enable privacy for this program uitzetten en je kunt ook nog een privacy addon hebben draaien zoals mcafee die ook nog eens een keer het een en ander blokkeert.. afhankelijk van wat er allemaal aan beveiligingen draait op je broers PC is het allemaal zichtbaar te maken door die beveiligingen uit te zetten. of dat allemaal slim is vraag ik me af, die beveiligingen zijn er niet voor niets.. (eenmaal uit begint je spammailbox vol te lopen) cheers The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Gast Geplaatst: 10 mei 2004 Geplaatst: 10 mei 2004 Ik ben er nog steeds niet uit. Ik denk dat ik maar weer het beste kan formatteren en opnieuw xp erop zetten. @Kimble : Heb je mijn email ontvangen en er al naar gekeken ? Als je geen tijd hebt ook goed, maar laat me dat dan ook weten. Tenslotte is het andere werk waar je veel mee bezig bent voor mij ( en de meesten denk ik) een stuk belangrijker. John
Gast Geplaatst: 21 juni 2004 Geplaatst: 21 juni 2004 De PC bleef raar doen met o.a. deze site, dus heb ik maar besloten hem schoon te installeren. Mijn zwager bracht de PC bij mij, en ik hing hem in mijn netwerk om wat data naar mijn netwerk te backuppen. Toen ik dit gedaan had, ging ik toch nog even surfen naar de site die o.a. deze problemen had, en je zult het geloven of niet, maar niks aan de hand. Ik heb nu zwaar het vermoden dat het dus aan de provider van mijn zwager ligt. Hij heeft een inbelabbonnement bij hetnet. Hij krijgt deze week adsl, dus laat ik het maar even zo, en kijk dan wel of het probleem nog voorkomt. John
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen