Gast Geplaatst: 5 mei 2004 Geplaatst: 5 mei 2004 Mijn eerste satinstallatie (twee weken in bezit) Opentel Digital ODS 4000 PVR Twin mit 40GB Aston SECA 1.07 CI module Triax schotel diameter 78cm Canal Digitaal smartcard: Mediahighway V1+ SECA 2 smartcard Jaeger DiSEqC 1.2 motor single 0.3 db LNB Een paar vragen: Ik heb een probleem met het vasthouden van de satellietpositie. Als ik drie satellieten programmeer, dan vindt hij alle zenders goed. Als ik er een vierde bij zet, dan is er een van de vorigen weg. Komt dat vaker voor? Is er wat aan te doen? Is deze ontvanger hetzelfde als de topfield 4000pvr? Als ik iets opneem van nederland kan ik toch geen ander gecodeerd kanaal bekijken. Moet toch kunnen met deze ci? Is er een oplossing? Als ik opneem en dan naar een andere satelliet ga kijken stopt de opname en is er daarna niets meer te ontvangen. Pas na uittrekken van de stekker is het weer OK. Komt dat vaker voor? Misschien kan iemand zijn licht eens over deze probleempjes laten schijnen. Bedankt Keeshg
Harry_Nak Geplaatst: 5 mei 2004 Geplaatst: 5 mei 2004 [color:"brown"] -> Even wat antwoorden die ik je zo kan geven: [/color] Ik heb een probleem met het vasthouden van de satellietpositie. Als ik drie satellieten programmeer, dan vindt hij alle zenders goed. Als ik er een vierde bij zet, dan is er een van de vorigen weg. Komt dat vaker voor? Is er wat aan te doen? [color:"brown"] -> Zelf ben ik dit probleem nog nooit tegengekomen, kun je ook gebruik maken van USALS, dan hoef je alleen maar je locatie in te voeren en moet alles veel makkelijker gaan! (Normaal Disecq 1.2 is zelf draaien en vastleggen als je wat gevonden hebt, (wat je nu doet) USALS (ook wel eens Disecq 1.3 genoemd) is een automatisch systeem, daarvoor moet je je coordinaten van je locatie invoeren, verder alleen de posititie's van de Satellieten op graden, meestal staan deze positie's standaard al in de ontvanger.)[/color] Is deze ontvanger hetzelfde als de topfield 4000pvr? [color:"brown"] -> Geen idee, ik ken hem niet, post er eens een foto van, hoewel twee type ontvangers sterk op elkaar kunnen lijken zegt dat natuurlijk niet dat het ook zo is! [/color] Als ik iets opneem van nederland kan ik toch geen ander gecodeerd kanaal bekijken. Moet toch kunnen met deze ci? Is er een oplossing? [color:"brown"] -> Normaal gesproken neemt een dergelijke ontvanger vaak de zender gecodeerd op, en kijk je naar een zender die gedecodeerd wordt. Lukt het wel om bijvoorbeeld BNV te kijken als je van Yorin/SBS6 of Net5 iets opneemt?[/color] Als ik opneem en dan naar een andere satelliet ga kijken stopt de opname en is er daarna niets meer te ontvangen. Pas na uittrekken van de stekker is het weer OK. Komt dat vaker voor? [color:"brown"] -> Logisch dat de opname stopt, er is geen signaal meer van de zender als je wegdraaid! Waarom er dan niets meer te ontvangen is zou ik niet weten! [/color] [color:"brown"] -> Je moet overigens niet vergeten dat je met een single LNB niet volledig gebruik kunt maken van de voordelen van de twee tuners in je ontvanger, met een TWIN-LNB en dus ook twee kabels naar je ontvanger kun je dat wel! [/color] Pluk een roos, die is rood.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen