Gast Geplaatst: 5 mei 2004 Geplaatst: 5 mei 2004 Hallo, Ik heb een gek probleem, nu vraag ik mij af, ligt het aan mijn dreambox, LBN of rotor. Mijn dreambox is een 7000s, heb een LBN van Bigsat “Digital Ku-Band LNBF” unversal single met een 120 cm aluminium schotel. De rotor is een Bigsat, DisEqC HH MOUNT 100-120. Dit is mijn probleem, veelal gaat alles goed als ik switch tussen de satellieten, bijvoorbeeld Astra en Hotbird, maar regelmatig, dan kies ik een kanaal op de Hotbird of andersom en dan krijg ik het bericht motor draait naar 13e, nog steeds niets aan de hand, maar aangekomen op die kanaal geen beeld!! Vervolgens krijg ik het bericht “motor draait naar 13” elke keer steeds heel kort op het scherm, het lijk net of hij het niet kan vinden. Als ik vervolgens op de informatie over dit kanaal druk, dan zie ik in de frequenties het volgende staan”000000’ m.a.w. hij is de frequenties kwijt, van desbetreffende kanaal, ga ik weer terug naar Astra, niets aan de hand, doet het weer en zo heb ik dit regelmatig, de ene keer met Astra en de andere keer weer met een ander satelliet etc. Toen heb ik het volgende geprobeerd, op de kanaal gaan staan, die niet te vinden was en via handmatig frequenties invoeren en scannen, heb ik het kanaal terug. Met andere woorden, de rotor schijnt wel gedraaid te zijn, maar is de frequenties kwijt. Kan iemand mij a.u.b. vertellen waar dit aan ligt en hoe ik dit voor eens en altijd kan oplossen?
prutsie Geplaatst: 5 mei 2004 Geplaatst: 5 mei 2004 Het lijkt een softwareprobleem te zijn Joop. Ik gebruik een V-Box II in combinatie met de DB en ondervind ook regelmatig problemen hiermee. Niet dat de kanalen "zoekraken", maar dat ik van satelliet wissel en dat de mededeling komt dat de schotel draait terwijl er niets gebeurt. Soms gaat de schotel na een paar seconden alsnog draaien, soms moet ik naar het voorgaande kanaal zappen en gewoon nog eens proberen. Met sommige images is het probleem trouwens hardnekkiger dan met andere. Omdat het probleem typisch DB gerelateerd is verplaats ik het topic even naar het dreambox forum. Misschien dat er zo meer mensen meelezen die dezelfde problemen hebben en misschien is er wel een hele simpele oplossing. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen