Ga naar inhoud


vastgelopen duitse dbox 9500S


droompje

Aanbevolen berichten

sat vrienden, van één van de sat4all leden vandaag een duitse dbox gekregen die was vastgelopen, bij het opstarten liet hij alleen de bootloader constant brandend in het scherm zien via bdp115 geen verbinding te maken, melding power dbox, met transbdm16 wel meerdere keren erase en daarna laden had geen effect, hierna heb ik ingeladen betanova 1.3 hierna starte box op alleen als je hem uitzette bleef hij hangen en wilde niet opstarten, hierna heb ik dvb2000 frimware geladen, dit resulteerde in error 75, hierna zonder erase bootloader 2.10 uns en dvb2000 versie 1.82 geladen en ja hoor hij starte op en werkte weer.

Het enige probleem wat er nu nog is is een hoog piepend geluid, vlgs mij de voeding maar ja welke elco of spoel is dit.

Apparaat werkt nu verder prima.

Vlgs mij had ome Merde enkele maanden geleden ook zo'n probleem wat hij toen niet kon oplossen, wellicht is dit de oplossing.

 

 

Wie weet wat het piepende geluid kan zijn???

Gr,

Droompje

 

(2 maal EVO Enfinity Xcombo +, Echostar1.20 draaibaar met jaguer positioner, triax 0,64 met quad lnb, Viasat 78cm met 3 keer quad lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb ook een keer zo iets meegemaakt dat was toen een voeding probleem

heb hem laten maken en kreeg er toen wel de bootloader in met nieuwe software

anders zou ik het ook nie weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@metropar,

 

De IS04 zit er niet in, ook even bij die van mijn zoon gekeken ook daar zit deze niet in, wel de ts07.

Gr,

Droompje

 

(2 maal EVO Enfinity Xcombo +, Echostar1.20 draaibaar met jaguer positioner, triax 0,64 met quad lnb, Viasat 78cm met 3 keer quad lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb met een rietje geluistert advies cobes, het is degrootste trafo op de print, zoals ik in devorige posting al aangaf de ts07 is aanwezig de is04 niet, heb ook de gehele print eruit gehad ook niet aan de onderkant.

Ook bij de nokia 9500S van mijn zoontje is deze niet geplaatst, ik heb ook één en ander nagekeken met het powerschema, waar hij wel opstaat.

 

Gaarne advies (Metropar) nu alleen TS07 vervangen, kennelijk is dit weer net een ander type voeding.

Gr,

Droompje

 

(2 maal EVO Enfinity Xcombo +, Echostar1.20 draaibaar met jaguer positioner, triax 0,64 met quad lnb, Viasat 78cm met 3 keer quad lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga morgen in Breda de onderdelen halen voor de bc 369 de bc327 bc 369 niet leverbaar vlgs *^#%$*^#%$ kan je de bc 327 als vervanger gebruiken, bedankt Metropar.

Gr,

Droompje

 

(2 maal EVO Enfinity Xcombo +, Echostar1.20 draaibaar met jaguer positioner, triax 0,64 met quad lnb, Viasat 78cm met 3 keer quad lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...