Ga naar inhoud


Hyundai versus Philips (TV)


Yugo

Aanbevolen berichten

Mijn 1000ir valt steeds uit op het moment dat contact wordt gemaakt met de Philips TV. Hetzij met een scartkabel of een audiokabel. Maakt geen verschil. Dit forum geraadpleegd (lezen) en alle voorgedragen mogelijkheden geprobeerd. Geen resultaat. Sterker nog als ik op de plaats van de Philips een Sony TV neerzet geen probleem. Alles draait als een zonnetje. Het zelfde als ik de camping TV (37 cm Deawoo) op de Hyundai aansluit geen probleem. Antenne kabels doorgemeten met een multimeter. Alles correct.

Ben naar plaatselijke TV boer geweest en het probleem voorgelegd. Hij denkt dat het aan de philips ligt. Niet omdat die kapot zou zijn maar omdat philips problemen heeft met andere merken.

Heeft iemand zo iets meegemaakt? Of heeft iemand hier een oplossing voor. Ik kan toch moelijk een andere TV of satontvanger kopen.

Alle adviezen zijn welkom.

 

Alvast bedankt.

Yugo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Wammeswaggel.

Bedankt voor je reactie.

Met het uitvallen bedoel ik dat de Hyundai stroomloos wordt op het moment dat ik de scart of audiokabel verbindt met de Philips TV. Of als de ontvanger ongeveer 15 minuten aanstaat spontaan uitvalt. Ik heb alle antennekabels doorgemeten met een multimeter geen problemen. Ik heb de ontvanger op een Sony en een Deawoo TV gekoppeld en alles draai pertfect, geen uitvallers. Als ik een Philips Ontvanger op de TV aansluit dan heb ik geen probleem. Volgens het forum gaat de automatische beveiliging van de Hyundai werken, omdat kennelijk ergens sluiting ontstaat. Maar het vreemde is dit alleen met de Philips TV het geval is.

 

Groetjes

Yugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wammes,

 

Ik heb de topic doorgelezen. Ik zal de stekker eens een keer omdraaien. Ook van de TV. Ik begrijp alleen niet of ik nou wel of niet mag aarden met bijvoorbeeld de radiator. De meningen zijn nogal verdeeld. Hoe denk jij daarover? Of zal ik het eens in die topic inbrengen?

 

Groetjes

Yugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yugo,

 

Zelf werk ik alleen met ongeaarde apparatuur en er is nog nooit

iets kapot gegaan, in tegenstelling met apparaten van diverse

mensen die ik ken, die hun spullen wel geaard hadden.

Je moet gewoon goed opletten dat alles stroomloos is als je

het aansluit.

Misschien dat vermelding in dat andere topic iets interessants

oplevert.

 

Correctie(nou heb ik gelogen): er is ooit wel een MAX232

stuk gegaan, toen ik mijn Season in een D2MAC decoder stak.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...