Gast Geplaatst: 25 april 2002 Geplaatst: 25 april 2002 effe een vraag. ik loop al weer een tijdje mee met het sateliet gebeuren. maar snap nog steeds niet hoe nu een pic file in elkaar steekt ? hoe maak je een pic file ? en hoe kan je die editen ? ik weet wel hoe je de eeprom bewerkt ensow das niet al te moeilijk maar die pic file snap ik geen reet van . wie kan me eens uitleggen hoe dit gaat. thanks
Gast Geplaatst: 25 april 2002 Geplaatst: 25 april 2002 Laat dat maar fijn uit je hoofd. Die PIC is gewoon een processortje en die heeft software nodig om te kunnen werken, net als een pc. Je vraag is in de categorie: Ik werk nu al een tijdje met word onder windows maar nu wil ik wel eens even weten hoe ik windows zelf kan programmeren. De pic bevat dus gewoon programmacode voor de processor en zorgt ervoor dat de keytjes uit de eprom netjes naar de cam toegaan. De programmacode emuleert daarbij een orginele smartcard omdat de cam hem anders weigert. Een beetje goeie software bevat ook een blocker en update je keys ook eventueel. Een picje schrijven is dus goede kennis van de instructieset van de processor en de werking en adressering van de eprom.
Gast Geplaatst: 25 april 2002 Geplaatst: 25 april 2002 ok thanks voor de uitleg ...aleen een laatste vraag. deze pic is dus gewoon een standard hulp file voor verkeer van en naar de cam . en als straks het systeem verandert zoals bij seca2 ...is deze pic functie dan het zelfde of moeten we dan weer andere pic files gaan gebruiken? of blijven de commando,s van en naar de cam het zelfde ?
Gast Geplaatst: 25 april 2002 Geplaatst: 25 april 2002 Kijk, daarom moet seca 2 eerst nog gekraakt worden. De programmeur van de nieuwe piccode moet weten hoe hij het seca2 algorithme moet nabootsen, daarvoor moet hij eerst inlichten hebben hoe het precies werkt. Dan moet hij het ook nog in bugvrije programmacode omzetten. We hebben nu al wat onwaarschijnlijkheden: 1) Er gaan GERUCHTEN dat de processor op de kaarten sneller zijn dan welke processor dan ook in het verleden toegepast. *nieuwe kaart ontwikkelen * 2) Er gaan GERUCHTEN dat er VEEL meer keys (variabelen) gebruikt worden die ook nog eens sterker gecodeerd zijn * moeilijker te bevatten en te doorzien * 3) Het is goed mogelijk dat met een speciaal commando de orginele pasjes raar gaan doen en de pic van de seca 2 hack niet. * ingebouwde grapjes tegen piraten * We zijn de afgelopen tijd heerlijk verwend maar nu is het weer keihard hobbyen en afzien!
Gast Geplaatst: 26 april 2002 Geplaatst: 26 april 2002 is het niet mogenlijk dat je een originele lege kaart kan bestellen bij een bedrijf die de zeflde versie heeft zoals de black card van Ta*lla ? en dan copy ?
Aanbevolen berichten