Gast Geplaatst: 8 mei 2004 Geplaatst: 8 mei 2004 ik heb een 40 gig c schijf voor dat ik windows ging instaleren is mij verteld deel hem en zet windows op een apart gedeelte van de schijf nu heb ik dat gedaan maar nu is hij traag en geeft steets de melding dat e te wijnig ruimte heeft ? nu schijnt dit probleem een fluitje van een cent te zijn maar ik kom er niet uit wie helpt mij ik draai windows xp
Tonskidutch Geplaatst: 8 mei 2004 Geplaatst: 8 mei 2004 Er is wel een mogelijkheid om dat te weijzigen met een draaiend os erop.. dat zal dan partition magic zijn of Ghost image van Norton.. je kunt ook nog kijken of er nog unallocated disk space is op de harddisk en die toevoegen middels de diskmanager van XP.. maar dat is tricky. de diskmanager kennen de minste onder de pC gebruikers.. die staat onder controlpanel/administrative tools als je nu aan de slag wilt met partition magic die toch wel het makkelijkst is moet je deze stelregel aanhouden: OS op disk c:\ met partitie van 6 a 8 Gb Programma's op disk d:\ met partitie van 20 Gb data en overige op disk e:\ met de rest aan Gb's nooit je programma's installeren op de c:\ (alhoewel elk setup / install .exe ervan uitgaat deze wel naar c:\ te schrijven wijzig je bij installaties altijd op d:\ voor updates van windows, windows eigen applicaties en plugins is c:\ met 6 a 8 Gb groot zat.. je kunt overigens ook in de omgevings variabelen (per gebruiker) tevens de TMP en TEMP naar d:\ verwijzen zodat tijdelijke bestanden en internet zooi alleen maar op d:\ terecht komt. daarna zie je altijd ook een map op d:\documents and settings hiermee blijft je c:\ partitie maagdelijk schoon en dus ook snel. cheers I Am Gone Love You JESTOFUNK
JaNuZz Geplaatst: 8 mei 2004 Geplaatst: 8 mei 2004 En mischien ook handig is om de swap-file niet naar c maar naar een andere partitie te laten verwijzen. Dit kun je doen door rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen te kiezen. Dan naar het tabje geavanceerd, en de button "instellingen voor prestaties" wijzigen naar de D en de swap op C verwijderen. Hiermee voorkom je dat de c toch nog volloopt terwijl je aan het werk bent . Suc6, Jan
Tonskidutch Geplaatst: 8 mei 2004 Geplaatst: 8 mei 2004 dat kan inderdaad ook.. maar de swapfile of virtual memory allocation wordt vaak automatisch geregeld door het operating system (windows) zelf. of het bij de ntfs5 ook nog geldig is weet ik niet zeker maar een swapfile groter dan je geheugencapaciteit + 15 Mb is dacht ik zinloos, dus altijd zelf een swapfile grootte instellen. 516 Mb op de geheugen banken dan > virtual memory op 531 Mb grotere swapfiles kan windows toch niet terug zetten ... cheers I Am Gone Love You JESTOFUNK
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen