Gast Geplaatst: 8 mei 2004 Geplaatst: 8 mei 2004 Hallo, Ik heb sinds een tijdje een FS6000 en heb mijn schotel gericht op de Astra satelliet. Graag zou ik ook andere satellieten willen ontvangen, alleen heb geen idee hoe dat werkt. Ik zie in de verschillende fora iets staan over DiseqC, alleen heb geen idee of dit het juiste is en wat ik ermee kan. Kan ik hiermee een tweede satelliet ontvangen (in eerste instantie gaat het mij om Hispasat, maar ook feeds voor spaans voetbal vind ik interessant). Wie kan mij op weg helpen?? Misschien overbodig, maar ik woon in Spanje. Alvast bedankt, Jasper
Gerdy Geplaatst: 8 mei 2004 Geplaatst: 8 mei 2004 Jouw schotel staat op Astra e, je wil eveneens Hispasat? Kan moeilijk op één vaste schotel! Ofwel ga je draaibaar, ofwel plaats je een 2de vaste schotel bij voor Hispasat. Heb je 2 vaste schotels, dan heb je uiteraard ook 2 LNB's en gezien er maar één kabel op de receiver kan aangesloten worden zit je met een probleem... Gemakkelijk op te lossen met een Diseqc switch! Een diseqc switch (er bestaan er met 2, 3 en 4 ingangen en één uitgang) laat toe om 2, 3 à 4 LNB's samen te brengen op één kabel. (Ja, ja, via een combinatie van verschillende switchen kunnen er méér dan 4 LNB's op één kabel gebracht worden maar dit is hier nu niet van toepassing; dit gezegd mocht er iemand mijn eenvoudige uitleg willen weerleggen of aanvullen) Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel... Dus ga je voor draaibaar of plaats je een 2de schotel en diseqc switch bij. Gerdy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen