Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi

Ik heb adsl met er achter een switch en daar zitten 2 computers op aangesloten.

Nu wil ik beneden de computer boven compleet overnemen m.a.w. gewoon een bureaublad van boven op de computer beneden....

Is dit mogelijk of niet? en hoe kan ik dat het simpelst doen?

Oja, de adsl modem geeft zelf een ip adres en bestanden overzetten gaat ook goed.

groetjes

Geplaatst:

Tja, dan krijg je nu weer de onvermijdelijke vraag, welke besturings systemen draaien er op de verschillende computers?

Onder win XP zit er een standaard optie extern buroblad overnemen.

dit is te vinden onder start > buro-accessoires > communicatie > Verbinding met extern bureaublad.

als je werkt met een andere versie van windows, of verschillende systemen door elkaar, kun je gebruik maken van een software pakket die remote desktop mogelijk maakt.

Een voorbeeld hiervan is het (gratis) VNC of TightVNC

Suc6 ermee.

Grtz, Andrè

Geplaatst:

Dat kan met het programma PC-Anywhere.

Echter heeft Windows-XP remote service standaard ingebouwd.

Geplaatst:

ik gebruik zelf remote administrator met deze kan je shadowen files overzetten de gehele pc overnemen en nog veel meer.

ik heb zelf xp maar ik werk liever hiermee. met vnc die trouwens gratis is kan je niet zoveel als met remote.

succes ermee.

grtz Goldlabel

Clarke-Tech ET9000

Xtrent ET 10000

Geplaatst:

Computers met windows XP Professional kunt u op afstand benaderen en besturen via de optie Verbinding met extern bureaublad.

U stelt die in via:

Start-->Alle programma's-->Bureau-accessoires-->Communicatie-->Verbinding met extern bureaublad

De hostcomputer(de computer waarvan u de besturing overneemt)moet zijn uitgerust met windows XP Professional,Server of windows 2000 server.

De clientsoftware voor extern bureaublad(die u gebruikt voor het besturen van de externe computer) werkt in alle Windows-versies van 3.1 tot XP.

Ook moet de hostcomputer via internet kunnen worden bereikt.Dus u moet het IP-adres kennen.

Stel dat u niet beschikt over windows XP en toch graag de clientsoftware wil hebben om een host pc te benaderen:

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/rdclientdl.asp vindt u een download waarmee u deze functionaliteit toevoegt aan windows98.Me en 2000.

Dit clientprogramma verschilt niet ten opzichte van de clientfunctionaliteit in Windows XP.

De computer op afstand moet ook correct worden ingesteld.

klik daartoe op Start-->Configuratiescherm en kies het onderdeel Systeem.

Op het tabblad Verbindingen van buitenaf activeert u het selectievakje bij de optie Externe gebruikers mogen verbinding met deze computer maken.

Deze optie vindt u in het groepsvak Extern bureaublad.

[color:"red"] ps.[/color] Terminal services werkt niet als je profielen hebt zonder paswoord.

Logisch, zoniet kan eender wie controle nemen van uw pc als die niet om een paswoord vraagt.

Je zal minstens één gebruiker moeten aanmaken met paswoord en die rechten geven om remote te kunnen inloggen.

Als het nog niet blijkt te werken verander dan de onderstaande registry key als volgt:

[color:"red"] HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber [/color]

verander in 80 hij is standaard 3389. Standaard gaat Remote Desktop ervan uit dat je op port 3389 overneemt, dus moet je opgeven dat je op een andere poort wil werken.

Dan probeer je toegang te krijgen via:

Bijvoorbeeld: 123.456.123.456:80

Maakt u vaak gebruik van eerdergenoemde functie, plaats dan een snelkoppeling op het bureaublad,zodat de verbinding snel is gemaakt.

Ga naar verbinding met extern bureaublad en klik op de knop Opties.

Geef de juiste instellingen op en klik op de knop Opslaan als, om de configuratie op te slaan.

Sla het rdp-bestand op uw bureaublad op, zodat u er gemakkelijk toegang toe hebt.

[color:"blue"]

("`-´´-/").__..--´´"`-._

`6_ 6 ) `-. ( ).`-.__.`)

(_Y_.)´ ._ ) `._ `.``-..-´

(il),-´´ (li),´ ((!.-´

[/color]

John

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen