Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Zat afgelopen weekend vrolijk wat deeveedeetjes te kopiëren, stop ik gisterochtend een dvd in de speler. Begint ie halverwege de film. Het rootmenu blijkt de achtergronddocumentaire te zijn en als ik dan tracks wil kiezen maakt ie er op een gegeven moment ook een zootje van. Bij een andere film idem dito. Doe ik dezelfde dvd's in de dvd-speler van de pc gaat het 'gewoon' perfect: eerst de copyrightnotice, dan het menu en kan ik netjes de handel kiezen.

Van het ene op het andere moment ontstond dit. Doe ik een eerder gebrande DVD in de speler die goed ging, gaat deze nog steeds goed.

De gebruikte media voor zowel de goede als 'foute' dvd's zijn Imation en Platinum. Dus daar zou het probleem ook niet in kunnen liggen. Mijn DVD-speler is weliswaar 2,5 jaar oud (toen 1 van de goedkoopste, een CAT), maar het blijft toch vreemd. Het brandproces was ook identiek aan alle andere die ik voordien had gebrand en wel goed gingen.

Kent iemand dit soort problemen?

'k Ga vanmiddag bij een kennis langs met de dvd's en als het daar wel goed gaat, vrees ik dat ik even naar de winkel kan/mag voor een nieuw apparaat, hetgeen sowieso niet zoveel kwaad kan, want audio-cd's speelt ie sowieso niet lekker af (beroerde kwaliteit tov de 'normale' cd-speler van 12 jaar oud). En misschien 1 met divx-ondersteuning.

Mvg, Dick

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Geplaatst:

Probleem lijkt zowaar opgelost. Bij die kennis deden ze het ook niet. Toen bedacht ik me dat ik steeds een nieuw Nero-venster opende bij elke nieuwe DVD en ja hoor, eens even getest met rewritables en bij 2 Nero-vensters is de DVD in de dvdspeler niet af te spelen. Met 1 Nero-venster geen problemen.

Mvg, Dick

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Geplaatst:

Dat dacht ik dus ook. Toen ik het gisteren bij mijn test probeerde werd het nog gekker. Ik stopte de 2e dvd in de speler en toen begon ie met een fragment wat bij de vorige dvd hoorde. ;-)

Heb deze overigens toen niet meer op de pc geprobeerd. Maar het lijkt erop dat Nero van slag raakt als je 2 nero-vensters open hebt. Leuk leermoment, maar wel 3 min of meer vernaggelde dvd's, als ik buiten beschouwing laat dat ze het op de pc wel doen. Vraag is daar nog wel: in hoeverre?

Mvg, Dick

Geplaatst:

In Nero zitten een paar bugs. Zo heb ik eens geprobeerd de

reclameblokken uit een opname te snijden. Alles ging prima

behalve het laatste blok: dat kwam steeds maar weer voorbij

fietsen. De eerste keer denk je: ok, dat heb ik over het hoofd

gezien, maar na drie keer word je wanhopig.

Uiteindelijk heb ik het maar met Tmpgenc DVD Author gedaan, dat

ging wel goed en nog veel sneller ook!

Al met al vele uren verspild met dat geintje.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen