rebootje Geplaatst: 11 mei 2004 Geplaatst: 11 mei 2004 Het uitschakelen van de harde schijf naar ruststand duurt bij deze image nogal lang. Er is geen start_enigma om de settings handmatig toe te voegen. (hdparm settings) Hoe kan ik die tijd wat verkorten bij de nieuwe hydra image? rebootje
Gast Geplaatst: 11 mei 2004 Geplaatst: 11 mei 2004 Dit staat volgens mij in /etc/init.d/rcS zoek dan naar het woord hdparm. Alleen is deze file readonly, maar je kan dat commando ook via telnet met de hand opstarten. Gr. Richard
rebootje Geplaatst: 11 mei 2004 Auteur Geplaatst: 11 mei 2004 Yup...Daar staat ie in. Effe geprobeerd om met leechftp de attributes aan te passen. Maar ik mag kennelijk niks met dat filetje doen. Kan hem wel lokaal kopieeren en aanpassen, maar terug kopieeren gaat ook niet. Met telnet inloggen en van de vi editor gebruik maken werkt ook niet. Hoe kan ik dat rcS aanpassen? inloggen als superuser ofzo? rebootje
Yo! Geplaatst: 11 mei 2004 Geplaatst: 11 mei 2004 Citaat: Hoe kan ik dat rcS aanpassen? inloggen als superuser ofzo? Je kunt die file nooit aanpassen want dit staat in een beveiligd deel van de flash. Tenzij je de image op USB of HD plaatst. Maar waarom zet je hdparm niet gewoon in /var/etc/init? Ik heb het overigens niet zelf geprobeerd maar ik zou niet weten waarom dat niet werkt. Volgens mij kun je op iedere image een init bestand maken wat vervolgens automatisch opgestart wordt tijdens het booten. Groet, Yo! DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
Gast Geplaatst: 11 mei 2004 Geplaatst: 11 mei 2004 Hoi Rebootje.. Dan zal je het image uit moeten pakken, de settings aanpassen in de desbetreffende file, en dan het zooite weer als image inpakken en deze in je DB zetten. Meer info te vinden bij Sjerom. Groeten, Jelle
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen