Gast Geplaatst: 30 mei 2002 Geplaatst: 30 mei 2002 geplaatst 30-05-2002 18:18 -------------------------------------------------------------------------------- Ik probeer al een paar dagen een goldkaartje (PIC16F84 (A) EEPROM24IC16) te beschrijven.. Nix lukt.. ChipChat 2.3 geeft steeds "LOADER doesn't work" Ook ***geen-reclame*** 1.87 geeft write error.. Wat doe ik fout..Lampjes op Mastercrd knipperen wel ...dus vraag is er nog hoop?.. Kan iemand mij een goede tip geven.... ------------------------------------------------- voorbaat al veel dank bij
Gast Geplaatst: 31 mei 2002 Geplaatst: 31 mei 2002 Hoi, heb je wel genoeg spanning op je programmer staan? Dit moet minimaal 12 volt zijn!!!. Ook kan er een instellings fout zijn bij chipcat. selecteer de goede compoort en zet de rest op 6 mhz. Dan de programmer op stand2 voor de pic en op 0 voor de eprom. Ook zou het kunnen dat de kaartlezer geen contact maakt met de chip in de kaart. Dit is snel op te lossen door 1 of 2 stukjes plakband achter op de kaart te plakken ter hoogte van de chip, zodat de kaart op deze plek wat dikker wordt. Als het nu nog niet lukt kun je er bijna zeker van zijn dat je kaartje stuk is. Een nieuwe kopen is dan de oplossing helaas... Groeten Fred.
Aanbevolen berichten