Gast Geplaatst: 12 mei 2004 Geplaatst: 12 mei 2004 Een goede vriend van mij heeft een probleem met zijn computer: [color:"green"]Ik kopieer nogal wat dvd’s en zit opeens met een traag probleem Ik heb een HP pavilion 7860, PIII 866 MHZ, 384mb geheugen. Ik brand met een SONY DRU 510A, en de dvd rom is een PIONEER 115J, (16x). Ik rip de dvd’s naar mijn pc met dvd decrypter of direct via dvd shrink om ze vervolgens te comprimeren met dvd shrink en ik brand ze met nero 6.31 of clone dvd (1398). Ik heb altijd probleemloos gekopieerd, rippen/branden en comprimeren ging met normale snelheden. Het branden van een 2.4 speed dvd ging in ±22 minuten, en een 4 speed in ±14. Ik ripte een dvd in 10 tot 15 minuten naar mijn pc toe. Mijn brander is iets trager met rippen. Mijn pc staat altijd aan, behalve als ik op vakantie ga. Dus hij heeft ±4 weken uitgestaan. Vanaf het moment dat ik terug ben gaat het rip/brand proces enorm traag, rippen duurt 30 tot 45 minuten (1.3x tot max 1.5x, zowel met de dvd-rom als de brander, en ook al het geheugen word weggetrokken) en branden duurt met een 4 speed dvd ± 25, of ik nu on the fly of vanaf de harde schijf kopieer. Ik dacht eerst dat het aan de dvd rom lag maar heb een LG gekocht en deze werkt net zo traag. Waar ligt dit aan. [/color] Iemand de oplossing voor hem??
Ome Merde Geplaatst: 12 mei 2004 Geplaatst: 12 mei 2004 leeg de temp-mappen eens, dat wil vaak wel eens helpen. voor de rest misschien eens een windows-update uitvoeren alhoewel het toeval me te groot is dat dit de veroorzaken zou zijn. verlopen virusdefinities die geprobeerd worden te updaten op de achtergrond ? merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 12 mei 2004 Geplaatst: 12 mei 2004 Het defragmenteren van de schijf wil ook wel helpen, en zoals merDe al aangaf zorgen dat windows / virusscanner up-to-date zijn. je kan ook nog even ad-aware ernaar laten kijken, mischien draaien er een paar "vreemde" processen. Suc6, Jelle
Gast Geplaatst: 13 mei 2004 Geplaatst: 13 mei 2004 Heren bedankt voor het advies echter is dit niet de oplossing :-(
Mart64 Geplaatst: 13 mei 2004 Geplaatst: 13 mei 2004 Als je de pc nooit uitzette en nu wel zullen er waarschijnlijk andere ide drivers geladen zijn die dus pas na die 'reboot' actief werden. Zet de nieuwste via4in1 er eens op (als dit tenminste de juiste drivers voor hem zijn) Zal toch ergens in de drivers moeten zitten als het pas na een reboot is gekomen Het feit dat niemand je begrijpt betekent nog niet dat je een kunstenaar bent.
Tonskidutch Geplaatst: 13 mei 2004 Geplaatst: 13 mei 2004 [color:"green"] hij (de pc) heeft moeite met branden maar de rede kan ik niet vinden [/color] druk eens Ctrl alt delete en kijk in de task manager wat aan "processes" loopt en dan op "performance" tijdens het branden my first guess: hij is alleen maar aan het swappen (dus virtual memory heen en weer gooien) en dus is hij aan het proberen de geheugen toekenning voor de bewerkingen via de HDD te verrichten... gaat je gauw vervelen... zo traag. (-redenen daarvoor kunnen zijn updates and patches die wel worden geinstalleerd en deze gebruiken dus cumulatief meer fysiek geheugen maar fysiek geheugen aanvullen is niet gebeurd en middels de swap file dat probleem compenseren is het slechtste van windows ueberhaupt) oplossing: de swapfile tijdens afsluiten en booten helemaal vernieuwen (zie local security policy) en een megabytje of 512 extra toevoegen. cheers I Am Gone Love You JESTOFUNK
Gast Geplaatst: 14 mei 2004 Geplaatst: 14 mei 2004 Ik geef het door aan hem. Maar volgens mij moet hij maar eens beginnen met format c: Een schone computer en dan kijken wat hij doet. Dan kunnen we in ieder geval zien of het geen hardware fout is. Bedankt AlanS
Gast Geplaatst: 14 mei 2004 Geplaatst: 14 mei 2004 Heb je eens een systeemherstel gedaan naar de datum van voor dat hij op vakantie ging. misschien dat er met de drivers gerommeld is.
Gast Geplaatst: 22 mei 2004 Geplaatst: 22 mei 2004 Check even of de DMA v/d brander en lezer wel staan ingeschakeld, het wil weleens gebeuren dat bij een herstart het DMA plotseling is uitgeschakeld en de hele handel op PIO 4 werkt. Succes!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen