Ga naar inhoud

Backup maken en gebruik maken van externe HDD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@All,

Ik heb vandaag op de zaak een backup gemaakt van de belangrijkst databestanden. Deze staan op een externe HDD.

Het gaat in principe allemaal goed. Maar ik zit nu op de extrene hdd het volgende te doen:

Ik maak een map met de naam backup0405.. en ga daar de belangrijkste mappen in kopieren.

Maar een fout is natuurlijk zo gemaakt.

Vroeger kon je met quickbasic bijvoorbeeld of rmc85(alles dostijdperk) een klein progje maken die je meegaf welke bestanden op backup moesten.

Er zit bij de Maxtor software maar ik weet niet of dat de software aan mijn wens voldoet cq bestaat er nog zo'n tooltje zoals vroeger????

Schijf: is een 80 gig Maxtor

mvg

Olav

Geplaatst:

Kun je het niet doen met een batch bestandje (xxxx.bat) en daarin regels met xcopy xxxx/x/x.

Xcopy kan ook complete mappen kopieren.

Xcopy staat (bij mijn xphome) in C:/windows/system32 en je kunt in het commandovenster met xcopy \? de syntax opvragen.

Geplaatst:

genie.backup. manager.4.0.924

met

backup now

restore now

schedule backup

sec6

Geplaatst:

@Pionewbie,

ja idd via een batchbestand. Maar ik zit ff met een paar punten:

a. windows98

b. bezit deze nog de echte doscommando's van vroeger. Ja dir/w en /p wel. Maar programmeerfuncties toch niet meer niet.

mvg

Olav

Geplaatst:

De mogelijkheid om dit met een batchbestand te doen werkt perfect met windows 98. In een batchbestand heb je genoeg programmeer mogelijkheden om dit te doen.

Deze truc heb ik gezien en gebruikt op Win98 machines. Ik kan helaas op dit moment geen compleet voorbeeld meer vinden.

In batchbestanden kun je oa de commando's del, md, rd, cd, copy, xcopy, nul etc gebruiken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen