Gast Geplaatst: 13 mei 2004 Geplaatst: 13 mei 2004 Misschien zit ik hier fout, maar probeer het toch maar. Wie kan vertellen waarom ik met mijn draaibare schotel geen Thor en Hotbird signaal krijg. Een goed signaal en beeld op Astra en Sirius op Hispasat een goed signaal, nog geen beeld nog geen kanalenlijst. Een verwijzing naar een veelbesproken installatie procedure in ook welkom. Al ga ik er maar vanuit dat schotelopstelling goed is. Links rechts en in het midden goed signaal.
Gerdy Geplaatst: 13 mei 2004 Geplaatst: 13 mei 2004 Zitten er zenders van deze satellieten (waarop nu geen signaal) in jouw receiver geprogrammeerd? Gerdy
Gast Geplaatst: 13 mei 2004 Geplaatst: 13 mei 2004 Jazeker. Astra Hotbird Sirius Thor en nog een Astra, is de kanaallijst van Sniffer. Maar als ik met de schotel draai zou er een signaal moeten komen, gebruik het RayTec menu en dit geeft een signaal (gekleurde balk eerst rood dan oranje en bij goed beeld groen0 zodra er een sat in de buurt is.
Bigfoot Geplaatst: 13 mei 2004 Geplaatst: 13 mei 2004 Staat die toch niet helemaal goed afgesteld lijkt me......
Gast Geplaatst: 13 mei 2004 Geplaatst: 13 mei 2004 Zou dat het zijn, ondanks dat ik links rechts en in het midden een goed signaal heb? Zou wel jammer zijn, aan de andere kant dan is het te verhelpen
Gerdy Geplaatst: 13 mei 2004 Geplaatst: 13 mei 2004 Astra, Sirius en Hispasat goed maar Hotbird en Thor niet te ontvangen, zelfs geen signaal? Niet te geloven! Zou moeten goed zijn. Zit of staat er niets in de weg op deze posities? Gerdy
Gast Geplaatst: 14 mei 2004 Geplaatst: 14 mei 2004 Nee staat niets in de weg, heb de schotel op een uitbouw staan. Ik heb hier vrij zicht van Astra t/m Hispasat, alhoewel ik nu bijna zeker weet dat het Hispasat niet is. Ik krijg op het meest rechtse voor mij (West dus), waar vrij zicht is voor de schotel. Een prima signaal 85% op 34,5 graden en dit is volgens de lijst Eutelsat. Hoe kom ik hier achter om welke sat het hiet gaat? Ik begrijp er geen schotel meer van heb tussen Sirius en 34.5 nog wel een rood (slecht) signaal maar dat krijg ik niet beter, wat ik ook doe. Misschien heb ik een LNB die de rest niet wil zien of heeft een hekel aan de andere satjes. Denk dat ik toch prof. hulp nodig heb, kom er niet uit. Bedankt voor je moeite.
Gerdy Geplaatst: 14 mei 2004 Geplaatst: 14 mei 2004 Hispasat welles of nietes? Sleur er een analoge ontvanger bij! Op 12.593 horizontaal zit er op Hispasat nog een analoge zender (CNN+ spaanstalig): zo weet je zeker of je Hispasat ontvangt of niet en trouwens, Hispasat zit op 30° west... op 34,5° west zit een Intelsat. Gerdy
Gast Geplaatst: 14 mei 2004 Geplaatst: 14 mei 2004 ongeveer 2 graden dus echt maar een tikkeltje hoger richten met je schotel, je draait nu net onder de thor en hotbird door.
Gast Geplaatst: 14 mei 2004 Geplaatst: 14 mei 2004 Beste mensen bedankt het is me gelukt met medewerking van velen. Het signaal met de RayTecfirmware, in het motormeneu is gewoon niet goed heb de schotel gewoon 6 graden van de Astra afgedraaid en daar was de Hotbird. Geen signaal in me software, echter een FTA net opgezet en had uit de losse pols al 65% via + op afstanbediening. Hetzelfde met de Thor, niks nada signaal, gewoon een kanaal aangezet en hup daar was ie. Als een kind zo blij. Voor alle zekerheid, dit is absoluut geen kritiek op hetgeen RayTec heeft gemaakt, is een prachtig stuk firmware, geeft alleen in het motormeneu geen goed signaal, voor al diegene die hierna nog moeten. Allemaal bedankt en een prettig weekend.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen