Uncle_K Geplaatst: 13 mei 2004 Geplaatst: 13 mei 2004 Hallo, Kan ik een extra IR-ontvanger via een lange draad aan mijn Humax vast maken? Met een draad van 10 meter kan ik mijn ontvanger ook vanuit een andere kamer bedienen. Ik heb me laten vertellen dat mijn Humax als IR-ontvanger de LTM-97AT-38' gebruikt. Kan ik dit onderdeel ook los kopen? Humax irci5400z,h.2.08, Hot emu 0.9m schotel+rotor
Gast Geplaatst: 13 mei 2004 Geplaatst: 13 mei 2004 Of een glasvezel draadje.... zou ook moeten kunnen (moet je wel de AB er tegenaan houden)
Uncle_K Geplaatst: 13 mei 2004 Auteur Geplaatst: 13 mei 2004 De bedoeling is via elektrische draad, 4-aderig of zo Humax irci5400z,h.2.08, Hot emu 0.9m schotel+rotor
Gast Geplaatst: 13 mei 2004 Geplaatst: 13 mei 2004 Kan ook, glasvezel was maar een leuk alternatiefje... Je moet dan een tweede IR ontvanger kopen (google?) van hetzelfde type (zijn vast wel ergens te bestellen), en aan elkaar koppelen met een OR poort (even nameten - als de uitgang bij geen signaal HOOG is, moet je een AND gebruiken) op de uitgangen. Je kunt ook een XOR gebruiken, die werkt altijd, maar kan het microprocessortje wel vreemdere resultaten leveren als hij een dubbel commando krijgt... De VCC en GND pinnetjes kun je 1 op 1 doorverbinden. 10 meter is vrij lang - kan nodig zijn een digitaal buffertje te gebruiken bij de IR ontvanger om het uitgangssignaal wat op te peppen. PDF datasheet van LTM-97
Uncle_K Geplaatst: 13 mei 2004 Auteur Geplaatst: 13 mei 2004 Bedankt voor je reaktie. Maar eerlijk gezegd begrijp ik er niets van. Ik was van plan om de 2e IR-ontvanger op precies dezelfde manier aan te sluiten als de bestaande, alles 1 op 1 dus. Ik wil het niet al te ingewikkeld maken. Humax irci5400z,h.2.08, Hot emu 0.9m schotel+rotor
Gast Geplaatst: 13 mei 2004 Geplaatst: 13 mei 2004 Twee parallel op elkaar aansluiten (zonder AND of OR dus) gaat niet goed werken, krijgen ze geheid ruzie of 't nou een '1' of '0' moet zijn. Je zou er ook een schakelaartje tussen kunnen monteren. Of zelfs een soort "voetje", dat je die ene ontvanger kunt inpluggen in de ene of andere kamer. Alternatief is ook zo'n IR 'versterkertje' die speciaal voor zoiets bedoeld zijn, zoals wanneer je ontvanger achter een kastdeur zit. Zo'n draadloos TV gevalletje heeft meestal ook zo'n IR "verlenger" ingebouwd.
wellcity Geplaatst: 13 mei 2004 Geplaatst: 13 mei 2004 waarom gebruik je niet van de eitjes die het ir signaal radio frequent door sturen ? dan hoef je ook geen kabel te leggen en die dingen zijn niet zo duur
Uncle_K Geplaatst: 14 mei 2004 Auteur Geplaatst: 14 mei 2004 Een kabeltje leggen is in mijn geval heel eenvoudig; de gaten zitten er al. ?? eitjes ?? Mag je een merknaam noemen? Zijn die goedkoper dan de dingen die ik ken? Ik ken wel pyramides, voor het overdragen van IR-signaal. Die heb ik niet onder de 30 Euro gezien. (Zelfde leverancier verkoopt ook audio-video-zenders). Humax irci5400z,h.2.08, Hot emu 0.9m schotel+rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen