Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

interressant... Toxic(Q)

ga dat eens testen wat je daar schrijft..

ik ben er wel even vanuit gegaan dat je maar een pc en een db hebt achter de router...

(en betreffende dhcp weethet.nl advies gevolgd ivm speedtouch tot nu toe)

cheers

Vienna

Ultravox

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Mijn 2 centen:

- configuratie van de speedpro via Internet browser naar IP adres speedpro.

Daar kun je o.a. instellen hoe lang een eenmaal uitgedeeld IP nummer wordt vastgehouden voor het geval een MAC adres -hardware nummer van een netwerkinterface- binnen een bepaalde tijd weer terug op het netwerk komt. Die tijd kun je ook oneindig lang maken, zodat alles altijd weer hetzelfde IP adres terug krijgt (mits natuurlijk DHCP in de speedpro aan).

In de router zet je aan de WAN kant het DNS IP van je provider. Verder kunnen alle in het netwerk aanwezige componenten als DNS het adres van de speedpro (die ook nog de gateway is, BTW) gebruiken.

In de DHCP configuratie pagina van de speedpro kun je tevens aangeven welke range IP nummers je wil gebruiken voor je lokale netwerk..

De ellende met M$-XP (pro) is, dat die software zo gebouwd is, dat er vrij vaak een bruikbare configuratie uit rolt zonder er wat aan te moeten configureren. Helaas betekent dit ook, dat er bijna altijd een internet gateway (een soort van netwerkverbinding delen) op de XP machine gaat worden geconfigureerd. Heel vaak is dit strijdig met situaties waarin een router dit op het lokale netwerk voor z'n rekening neemt. Nog ellendiger is het trouwens dat XP hiervoor meestal 192.168.0.1 als IP adres voor zichzelf claimt, terwijl dat adres heel vaak in routers als standaardconfiguratie af fabriek gebruikt wordt. Remedie: netwerkinstellingen in XP zo aanpassen, dat het met de werkelijke situatie overeenkomt.

Zet je dan ook nog je firewall aan, dan kunnen de rapen helemaal gaar worden.

groet, skippy2

Geplaatst:

@Tox

Weet zekers dat mijn XP firewall niet aan stond... tenzij hij toch stiekem aanstond terwijl alle checkboxed dat niet aangaven... je weet het niet met XP

Maar in iedergeval, XP opnieuw is in mijn geval lange leve ghost... 10minuten en weer mijn basis config terug.

Nog even over je DHCP suggestie. Wanneer ik straks mijn DB wil laten automounten naar mijn PC, en de IPs zijn opgedraait (dus dan word DB 10.0.0.1) omdat ik deze als eerste aan heb... krijg ik dan geen rare dingen?

En voor zo ver heb ik nog geen dhcp binnen originele 1.07 firm kunnen vinden... niet erg belangrijk ben doende om de laatse hydra er op te krijgen... of zouden jullie me de ronald firm adviseren?

Thanks,

Patrick

Geplaatst:

ronaldd's image is machtig mooi..

de hydra adrianne loopt als een speer na de verplichte downloads

je kunt het ook eens gewoon proberen en kijken hoe die bevalt..

cheers

Vienna

Ultravox

Geplaatst:

ik heb het begrepen skippy2 en geprobeerd..

in mijn standalone situatie + DB is het niet handiger of beter..

kan nog eens wat testjes doen maar ik geloof dat ik de twee jaar perfect lopende instellingen weer terugzet in de 10.0.0.138 (alcatel)

cheers

Vienna

Ultravox

Geplaatst:
Citaat:

in mijn standalone situatie + DB is het niet handiger of beter..

Helemaal mee eens, maar als het werkt zou ik het lekker zo laten. Altijd handig als er eens een nieuw doosje bij komt en zeker met al dat geflash van die dreambox geef ik de voorkeur aan 1 vinkje bij DHCP aanzetten boven het intikken van al die IP nummers -)

groet, skippy2
Geplaatst:
Citaat:
@Tox
Weet zekers dat mijn XP firewall niet aan stond... tenzij hij toch stiekem aanstond terwijl alle checkboxed dat niet aangaven... je weet het niet met XP
Maar in iedergeval, XP opnieuw is in mijn geval lange leve ghost... 10minuten en weer mijn basis config terug.

Nog even over je DHCP suggestie. Wanneer ik straks mijn DB wil laten automounten naar mijn PC, en de IPs zijn opgedraait (dus dan word DB 10.0.0.1) omdat ik deze als eerste aan heb... krijg ik dan geen rare dingen?

En voor zo ver heb ik nog geen dhcp binnen originele 1.07 firm kunnen vinden... niet erg belangrijk ben doende om de laatse hydra er op te krijgen... of zouden jullie me de ronald firm adviseren?

Thanks,
Patrick

Ik heb het al eerder gezegd, had je SP2 er pasgeleden opgezet? Deze zet namelijk je pc qua ethernet potdicht.
Geplaatst:

Je kan in die Speedtouch ook nog het mac-address van de dreambox opgeven, zodat je altijd voor de dream hetzelfde IP-address terugkrijgt. Dan kan je ook DHCP gebruiken voor de DREAM. Is helemaal handig.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen