Ga naar inhoud

Wat kan ik met een Echostar DSB-2000 ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hello

Ik ben een beginner en wil iets meer uit mijn sateliet halen, alleen heb ik geen idee hoe. Ik heb de laaste dagen een beetje gezocht, maar ben niet echt wijzer geworden.

Waar ik wel achter ben gekomen is dat ik een DSB-2000 heb wat dus z'on c+ receiver is en dat die seca ontvangt.

Dus wat ik ervan begrijp is dat in mijn receiver dus al een CAM zit. heb ik nou alleen een smartcard nodig, zo ja welke.

Waarschijnlijk niet, want daar zal C+ wel voor gezorgt hebben, heb ik dan nog een extra cam nodig, zo ja welke, en dan waarschijnlijk ook nog eens een smartcard, zo ja welke. DUS WAT MOET IK DAN DOEN???

Alvast bedankt, vier

Geplaatst:

ik bedoel eigenlijk de zenders die niet gekodeerd zijn maar die ik niet kan ontvangen.

zoals bbc1 2 3 enz. dus eigenlijk niet die zwarte, maar ik dacht dat dat hetzelfde was.

Geplaatst:

De BBC zit op een heel andere satelliet dan de Nederlandse zenders. Je zal een extra lnb nodig hebben, en mogelijk ook een grotere schotel. Bedenk dat als je zo'n C+ goedgekeurde ontvanger hebt je erg beperkt bent in je mogelijkheden, want die dingen kunnen niet zoveel. Que gecodeerde kanalen bijvoorbeeld kan je weinig anders dan de Nederlandse zenders ontvangen, omdat C+-ontvangers maar één soort codering aankunnen.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

op astra 28,2 kun je BBC 1 /2 /3 /4 etc FTA (free to air dus zonder cryptie) ontvangen

de vraag is echter heb je een schotel met een vaste positie (een! LNB op astra 19,2) of meerdere LNB's OF ZELFS een motor?

zodra je meerdere LNB's hebt of zelf die draaibare schotel met Motor kun je heel wat extra zenders ontvangen zonder een smartcard te moeten kopen..