Ga naar inhoud

Wat kan ik met een Echostar DSB-2000 ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hello

Ik ben een beginner en wil iets meer uit mijn sateliet halen, alleen heb ik geen idee hoe. Ik heb de laaste dagen een beetje gezocht, maar ben niet echt wijzer geworden.

Waar ik wel achter ben gekomen is dat ik een DSB-2000 heb wat dus z'on c+ receiver is en dat die seca ontvangt.

Dus wat ik ervan begrijp is dat in mijn receiver dus al een CAM zit. heb ik nou alleen een smartcard nodig, zo ja welke.

Waarschijnlijk niet, want daar zal C+ wel voor gezorgt hebben, heb ik dan nog een extra cam nodig, zo ja welke, en dan waarschijnlijk ook nog eens een smartcard, zo ja welke. DUS WAT MOET IK DAN DOEN???

Alvast bedankt, vier

Geplaatst:

ik bedoel eigenlijk de zenders die niet gekodeerd zijn maar die ik niet kan ontvangen.

zoals bbc1 2 3 enz. dus eigenlijk niet die zwarte, maar ik dacht dat dat hetzelfde was.

Geplaatst:

De BBC zit op een heel andere satelliet dan de Nederlandse zenders. Je zal een extra lnb nodig hebben, en mogelijk ook een grotere schotel. Bedenk dat als je zo'n C+ goedgekeurde ontvanger hebt je erg beperkt bent in je mogelijkheden, want die dingen kunnen niet zoveel. Que gecodeerde kanalen bijvoorbeeld kan je weinig anders dan de Nederlandse zenders ontvangen, omdat C+-ontvangers maar één soort codering aankunnen.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

op astra 28,2 kun je BBC 1 /2 /3 /4 etc FTA (free to air dus zonder cryptie) ontvangen

de vraag is echter heb je een schotel met een vaste positie (een! LNB op astra 19,2) of meerdere LNB's OF ZELFS een motor?

zodra je meerdere LNB's hebt of zelf die draaibare schotel met Motor kun je heel wat extra zenders ontvangen zonder een smartcard te moeten kopen..

op die extra satelliet-posities zijn ook soortgelijke betaal-tv zenders, als hetgeen je van canal digitaal NL kent, sommigen erg uitgebreid in zenders en radio's sommigen heel beperkt...

maar op zo'n gehuurde receiver van cameel digitaal NL zul je die niet vrij kunnen ontvangen, daar je legale kaarten nodig hebt en hardware matig meerdere kaartslots of ci-kaartlezers.

er zijn namelijk ook nog andere cryptie systemen dan alleen dat seca/mediaguard.

bovendien krijg je geen buitenlandse kaarten zonder lastige omwegen.. maar indien je familie hebt die daaaaaaar woont wie weet.

cheers

Our Darkness

Anne Clark

Geplaatst:

net effe gezocht..

de echostar DSB 2000 die ik kunnen vinden op het internet heeft twee CI-module steekplaatsen/slots.. (klopt dat bij jou)

daar kan dus een ci-module in voor een andere cryptie dan dat seca/mediaguard

ci-modulen zijn er te over... en steeds populairer worden de open platform modulen die meerdere crypties aankunnen.

bijvoorbeeld de matrix reloaded

die lopen niet altijd echt heel super in bepaalde receivers, Ja zelfs in bepaalde receivers helemaal niet.

dus zoek vooral in het echostar subforum wat de ervaringen zijn.

cheers

Our Darkness

Anne Clark

Geplaatst:

ik heb eve in de gebruiksaanwijzing gekeken en daar staat dat ik 2 LNB aansluitingen heb en dat ik een parallel en een seriele poort als computer aansluiting heb. de rest is het niet. dus klopt dat dan?

en als zo'n ci module werkt, wat kan ik er dan mee?

Geplaatst:

Ik heb ook een dsb2000 gehad, gewoon een seca bak, waar je geen leuke software in kan doen, want die bestaat niet. Je kunt er een seca2 kaart instoppen, en dan dus de standaard zenders mee kijken. En ci sloten zitten er niet in hoor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen