Ga naar inhoud

Mandrake maakt me gek!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi

Mandrake drijft me tot wanhoop!

Ik heb een DVD-speler en een CD-writer in mijn comp zitten

Ik heb Mandrake 9.2 draaien. Als ik een RPM wil installeren, of wil updaten vraagt hij steeds om de DVD in mijn CDbrander te steken....

Ik heb Mandrake op DVD vanaf mijn DVDspeler geinstalleerd, maar toch kan ik alleen maar de DVD in de brander steken (waar die dus niets mee kan)

Ik krijg de installer maar niet aan zijn verstand dat ie moet zoeken in de DVD-speler...

weet iemand een oplossing?

thanks

Geplaatst:

Hoi Big John

heb alles in fstab zoals het zou moeten (als ik de boekjes goe dbegrepen heb)

Maar steeds als ik de dvd wil benaderen om een rpm te installeren, gooit ie het laatje open van mijn CDR....

maar ik lees net dat Fedora 2 uit is....ga ik maar eens proberen

bedankt voor de tip

Geplaatst:

Sjel,

je zou ook kunnen proberen om de links in de /dev directory naar je CD een DVD block devices om te ruilen.

Ik heb zelf geen DVD speler, maar wel twee CD spelers. Bij mij ziet het als volgt uit:

Code:
 ls -l /dev/cdrom*lrwxrwxrwx    1 root     root            9 Nov 24 00:01 /dev/cdrom -> /dev/scd0lrwxrwxrwx    1 root     root            9 Nov 24 00:01 /dev/cdrom1 -> /dev/scd1 

Als je deze links omzet, zodat (in dit voorbeeld dan) cdrom naar /dev/scd1 wijst, en cdrom1 naar /dev/scd0, dan heb je het probleem ook opgelost volgens mij.

Je zult hoogt waarschijnlijk de nodige moeten aanpassen in /etc/fstab moeten aanbringen zodat deze de juiste mount informatie bevat.

Ik had hetzelfde probleem een jaar ofzo geleden met Mandrake, alhoewel bij mij was het minder erg, alleen hij pakte altijd de langzamere van mijn twee cd-spelers. Ik had het op deze manier opgelost. Volgens mij wordt er tijdens de installatie de mount command voor je cd of dvd speler opgeslagen, die later niet meer klopt als je andere hardware ontdekt en werkend is, maar toch wordt die mount command expliciet gebruikt als je nieuwe software wilt toevoegen.

Uiteindelijk ben ik ook op een andere smaak van linux overgestapt, ook omdat Mandrake iets te afwijkend is van de andere distributies in een aantal opzichten.

Groet,

Zep

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen