Gast Geplaatst: 6 april 2001 Geplaatst: 6 april 2001 Ik probeer tevergeefs mijn Nokia 9600 aan de praat te krijgen met een Viaccess/Funcard... de files schijnen 100% OK te werken met demos met ingebouwde cams, maar niet voor toestellen met camslots. Kan iemand me soms helpen of me een link geven naar een site waar een overeenkomende flashfile te 'vinden' is?<BR>Hartelijk bedankt bij voorbaat. <P><BR>
Gast Geplaatst: 7 april 2001 Geplaatst: 7 april 2001 Dankie BenBem,<BR>Flash schijnt OK; mijn Nokia doet parfekt met de paketten TPS en ABSat, maar absoluut niet voor Canal+ !!!<BR>Heb geprobeerd met andere ext-files maar resultaat blijft idem...<BR>Kan je helpen?
Gast Geplaatst: 7 april 2001 Geplaatst: 7 april 2001 Op de Funcard site staat nu ook een file met een Flash hex voor een CI. Deze werkt goed, maar ik heb wel het probleem dat bv. TV1000 en Slovenia het perfect doen maar b.v. SRG en andere krijg ik niet aan de praat. C+ Fr., voor zover ook in viacces, weer wel. Of het al 100% betrouwbaar is ?? Is ook een Beta file. Ik zou zeggen probeer maar eens.
Gast Geplaatst: 8 april 2001 Geplaatst: 8 april 2001 Hoi Met C+ bedoel ik dus de Franse C+, geen andere. Verder, sinds vandaag is de flash file weer wat verbeterd waardoor o.a. TV3 werkt.<p>[ 08-04-2001: Message edited by: BenBem ]
Gast Geplaatst: 9 april 2001 Geplaatst: 9 april 2001 Hi BenBem,<BR>'k heb zopas de allernieuwste V*****S-CI files (09/04) gedownload bij RAMPO maar ik krijg ze niet upgeload in IC-Prog... steeds 'Checksum Error' foutmelding!!!<BR>enig idee???<BR>
Gast Geplaatst: 9 april 2001 Geplaatst: 9 april 2001 Hallo Yvessr, Funcard files zijn eigenlijk niet of moelijk met programma's als IC-prog te programmeren. Speciaal ervoor gemaakt is Funprom, te vinden op de funcard site. Het is een heel mooi programma, tevens editor. Je hebt er wel een speciale, overigens goedkope, funcard progammer bij nodig die werkt op de parallele poort van je computer zonder extra stroomvoorziening. Het gebruik van een funcard wordt hiermee een plezier om te doen. Anders blijft het vaak behelpen met ingewikkelde constucties. Er is een programma, chipcat dat een poging doet een funcard goed te gaan programmeren via een seriële programmer, maar geweldig werkt dat nog niet.
Gast Geplaatst: 9 april 2001 Geplaatst: 9 april 2001 Serieel programmeren van de funcard gaat prima met een Mastercdr of Mastera programmer.<P>Het was de eerste keer wel even zoeken naar de juiste programmaatjes, maar uiteindelijk lukt het nu snel en perfect met:<P>1. Ponyprog 2000 voor de Flash en int.eprom<BR> (programmer mode 4)<P>2. FC 2000 editor voor de external eprom<BR> (programmer mode 1, kies in het programma voor Phoenix mode)<P>Key edit lukt prima met Funprom.<P>Voor de Atmel deskundigen tevens een vraagje:<BR>Er bestaat een fraai option board met LCD venster voor sommige Funcards. Deze laat dus o.a. ook de op dat moment in gebruik zijnde key zien.<P>Als de key niet meer geldig is, laat hij dan wel de nieuwe key zien? (die je zou moeten gebruiken?) <P>Want als dat niet zo is, dan is zo een option board eigenlijk alleen nog maar voor de heb en stoerigheid, want via de AB is op de ontvanger ook dezelfde informatie op het scherm van de TV te zien zoals op het LCD schermpje afgebeeld wordt.<P>Iemand heeft hier vast al mee geknutseld.<P>Ben nieuwsgierig naar de ervaringen van andere funcard gebruikers.<P><BR>Robert.
Gast Geplaatst: 10 april 2001 Geplaatst: 10 april 2001 Hi BenBem,<BR>Ik kom nog effen terug; ik gebruik een MasterCRD en had totnogtoe geen enkel probleem met het proggen van een funcard (Funcard 2000 voor de Ext-Eeprom, en Ic-Prog voor de Fash- en int-Eeprom files)!<BR>Maar mijn eerste vraag was: waaaaar de V*****S-keys of files te vinden voor het franse C+ pakket???, en achteraf wilde ik weten of jij soms ook problemen had met het openen van de nieuwste Rampo CI-files (09/04 === Checksum Error)???...
Gast Geplaatst: 10 april 2001 Geplaatst: 10 april 2001 Hoi Yvessr,<BR>Nee, ik had geen checksum error, mogelijk ligt dat aan Ponyprog. Test eens met Funprom.<BR>Rampo TV gaat goed en in combinatie met de nieuwe Funcard.net file krijg je alles (even editten want bij een van de twee zit tv3 er niet bij en wel SRG etc.)<P>Dan een vraagje terug: hoe programmeren jullie (jij en Robert) met een ser. programmer? Volgorde Ponypr voor ext. en dan ic prog voor int en flash. Welke volgorde houden jullie aan want ik wil dat ook wel eens proberen. Ben gewend aan Funprom en die progt ze alle 3 uit zichzelf. Maar eens experimenteren lijkt me leuk. Tot nu toe lukte het maar matigjes.
Gast Geplaatst: 10 april 2001 Geplaatst: 10 april 2001 @BenBem<P>De volgorde is net andersom als jij beschrijft. Zie ook mijn posting boven.<P>Met IC prog lukte het mij niet.<P>Dus nogmaals eerst:<BR>De internal flash en int.eprom met Ponyprog 2000, daarna met FC2000 editor de external eprom. (FC2000 in de phoenix mode)<P>Als een zonnetje en zo klaar.<P>gr.<P>Robert
Gast Geplaatst: 10 april 2001 Geplaatst: 10 april 2001 Bij mij lukt het perfekt als volgt:<BR>- ext-eeprom met FC2000 in phoenix-mode (MasterCRD in stand 1)<BR>- CI.hex als file + int.eeprom als DATA-file met IC-Prog 1.04, allebei tesamen, met MasterCRD in stand 4. <BR>Ik kan niet testen met Funprom want ik heb enkel en alleen een (seriele) MasterCRD progger...<BR>Ik heb vanmorgen de allerlaatste V******S CI-Funcard files gevonden op Phills Satpages; ze werken 100%, inkl. de franse C+!<BR>Good luck<P>
Gast Geplaatst: 12 april 2001 Geplaatst: 12 april 2001 @ alle beantwoorders, bedankt. ik ga zo ook eens stoeien. Zo maar, om zo veel mogelijk met 1 programmer te kunnen.<P>@Yvesser. Klopt van die files. Alleen, bijna alles doet het hier. Met Phils files, is, althans bij mij TV3 en 3+ en zo niet te ontvangen. Ik dacht de juiste keys er in te hebben maar het lampje gaat op fel rood en het beeld op donker zwart bij dit pakket. De rest inderdaad 100%.
Gast Geplaatst: 13 april 2001 Geplaatst: 13 april 2001 Waarom word er zo moeilijk gedaan om de Funcard te programmeren ? neem de goedkope Paralele FunProgger van amper 5 tientjes en gebruik het in combinatie met de Funprom 232 SW en het is echt kinderwerk. En alles word geprogd in 1 keer !!!
Aanbevolen berichten