Ga naar inhoud

Sommige sites opeeens niet oproepbaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Van het ene op het ander moment is het zo dat ik sommige sites niet meer op kom. Als voorbeeld kan ik geven: download.com msn.com msn.nl hotmail.com hotmail.nl.

Heel erg vreemd. Er is geen spyware aangetroffen, de internetintstellingen zijn niet veranderd. Er zijn geen virussen. Ik draai met xp pro (nl). Heb de geschiedenis gewist, cookies gewist helemaal niets helpt. Ik krijg de volgende melding:

<a href="htp://search.msn.nl/dnserror.aspx?FORM=DNSAS&q=www.hotmail.com" target="_blank">htp://search.msn.nl/dnserror.aspx?FORM=DNSAS&q=www.hotmail.com</a>

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groeten,

Bert-Jan

Geplaatst:

Dat kan heel veel oorzaken hebben en als je andere sites nog wel kunt benaderen is het het meest waarschijnlijk dat de oorzaak niet bij jou ligt.

Gewoon later nog eens proberen.

Als het probleem blijft bestaan en er non-commerciële links tussen zitten, kun je die links hier neer zetten om anderen het eens te laten proberen. Dan weet je ook zo waar je aan toe bent.

Geplaatst:

En als je probeerd te pingen naar de site, drijgt je dan wel een reply?

als je iets krijgt van host not found, dan zit er bij de DNS van je provider iets niet goed.

Groeten,

Jelle

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb gepingd en krijg op bijv msn.com hotmail.com msn.nl continue time out bij opdracht te zien. Ik heb ook andere sites gepingd, deze beantwoorden mijn ping opdracht wel correct. Vreemde zaak hoor. Wie oh wie weet het antwoord?

Groeten,

Bert-jan

Geplaatst:

htp moet toch http zijn, dat al geprobeerd ?

Bruce.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie maar dit was puur een typ fout in het forum. Het lijkt wel of de opgevraagde sites in een soort loop terechtkomen. De site laadt een beetje en begint dan opnieuw en komt dan uiteindelijk met het bericht dat in mijn eerste posting staat.

Geplaatst:

Bijdeze kan ik je dan melden dat het hier met Linux + mozilla browser, de pagina gewoon geladen wordt, dus dan ligt het niet aan de site, kan het alleen nog aan je provider liggen, of anders windhoos opniew installeren.

Bruce.

Geplaatst:

ga eens opzoek naar de hosts file

en kijk eens wat daar in staat

www.download.com is ip 216.239.115.131 probeer die eens te pingen

hotmail heeft de ping uitgezet...

Geplaatst:

John Doe, jij bent de redder. Ik heb de hosts file verwijderd (had dat wel gemogen?), en alle sites zijn weer oproepbaar. Wat doet die file eigenlijk?

Groeten,

Bert-Jan

Geplaatst:

ehm hosts files verwijderen is eigenlijk niet goed.....

daar staat o.a. in :

127.0.0.1 localhost

dus maak die maar gauw weer aan....met alleen deze regel er in

want anders krijg je toch wel probleempjes..

hosts vertaald namen naar ip adressen

je kan dus doen bv

192.122.12.221 PCPETER

192.121.122.112 PCPIETER

als die er in staat en je doet : ping pcpieter dan pingt ie het ip adres wat daar voor staat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen