Gast Geplaatst: 25 april 2001 Geplaatst: 25 april 2001 Hallo<BR>Wie kan me helpen met ongeveer hetzelfde probleem als (helaas gesloten Topic ) van 16-04 tw:<BR>*********************************************Heb een VP2 Atmel en heb 1 keer de card (8515 + 2464) kunnen beschrijven. Nu zegt de programmer iedere keer AVR DEVICE ERROR $AC53000, echter de Atmel 2343 kaartjes en de goldkaartjes kan ik goed programmeren<BR>*********************************************<P>Ik heb een Humax F1-VACI met oa Irdeto 4.6se CI. De Programmer is een VP20 , met Ponyprog beschrijf ik de Atmel8515 mbv de Flasch.exe file, daarna met CardHunter de *.CRD voor de Eprom .<BR>De schrijfprocessen lijken dan goed te gaan voor de Atmel en de Eprom <BR>(Atmel.Exe file voor de Atmel lukt niet , ook Cardhunter werkt dan niet.)<BR>Ander programma`s zoals bv Chipcat en -of Cardprog laten het helemaal afweten ( AVR device error)<BR>Na vele uren uitproberen van de diverse (Irdeto) files , instellingen en div software is het me nog steeds niet gelukt om de Atmel aan de praat te krijgen (Insert Irdeto smartcard)<BR>De GW (Piccards) gaan zonder problemen <BR>Wie weet waar ik de fout(en) moet zoeken<P>Bedankt alvast<BR>Gr CJG
spysat Geplaatst: 25 april 2001 Geplaatst: 25 april 2001 security bits<BR>gr,<BR>spysat Szia, spysat.
Gast Geplaatst: 25 april 2001 Geplaatst: 25 april 2001 Salü Spysat,<P>Helaas, wat ik ook doe reslutaat blijft <BR>hetzelfde.<BR>Nog andere suggesties ???
Gast Geplaatst: 25 april 2001 Geplaatst: 25 april 2001 ik dacht dat de vp2 alleen maar geschikt is voor de kleine atmel en niet de grote daar heeft willem een andere paralelle programmer voor
Gast Geplaatst: 25 april 2001 Geplaatst: 25 april 2001 De VP2 of de VP20 ???<BR>Mijn problemen hebben betrekking op de VP20 !<BR>Ben er nog steeds niet achter of het een <BR>hardware of software probleem is.<BR>GW (Piccards) zonder problemen.<BR>Funcard (Atmel90S8515) nog steeds niet aan de<BR>praat........<BR>Maar ik geef niet op.....<P>Goede nacht en gr. CJG
Gast Geplaatst: 25 april 2001 Geplaatst: 25 april 2001 @ CJG<P>Heb je de 2 jumpers op de VP20 wel verplaatst naar de stand proggen tbv Atmel kaarten?<P>Op de achterzijde van de VP programmer staat de type aanduiding. Bij mij staat VP20 1.01<P>De oude VP programmer zonder jumpers die verplaatst moeten / kunnnen worden tbv Atmel kaarten, kun je naar mijn weten geen Atmel kaarten programmeren.<P>Bij twijfel: leverancier even mailen.<P>gr.<P>Robert_nl
Gast Geplaatst: 26 april 2001 Geplaatst: 26 april 2001 Als je een Atmel kan programmeren kan je ook de funcard doen dus ook met de VP2 die de atmel ondersteunt natuurlijk (wel de jumpers goed zetten). Je moet een andere funcard proberen. daar kan het ook aan liggen.<P>PS : alle contacten op de funcard moeten aan staan bij het programmeren
Gast Geplaatst: 26 april 2001 Geplaatst: 26 april 2001 Bedankt voor de reakties......<BR>Uiteindelijk is het vanavond dan toch gelukt met de VP20 en Funcard ( Atmel 8515 ) en Irdeto files (SoldierX)<BR>Of het nu een software probleem was ( niet de juiste files of toch de hardware (jumpers)<BR>is me nog niet geheel duidelijk, zal dat nog eens verder uitzoeken.<BR>Heb dus nu de Atmel met Flash.exe geladen (ICProg of PonyProg ) en daarna de CRD file op de Eeprom (CardHunter).<P>Gr CJG
Gast Geplaatst: 27 april 2001 Geplaatst: 27 april 2001 <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by CJG:<BR><STRONG>De VP2 of de VP20 ???<BR>Mijn problemen hebben betrekking op de VP20 !<BR>Ben er nog steeds niet achter of het een <BR>hardware of software probleem is.<BR>GW (Piccards) zonder problemen.<BR>Funcard (Atmel90S8515) nog steeds niet aan de<BR>praat........<BR>Maar ik geef niet op.....<P>Goede nacht en gr. CJG</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P><BR>Halo, Gebruikt is de funcard eeprom editor<BR>Whocares Version 2.44 op <A HREF="http://WWW.FUNCARD.NET." TARGET=_blank>WWW.FUNCARD.NET.</A> <BR>Dit is de special(pro funcard software)om<BR>te programmer via de printer poort met harpon<BR>programmer , werkt prima voor alle system<BR>als seca,irdeto,viaccess,nagravion.<BR>Groetjes<BR>satbandit junior <BR>
Gast Geplaatst: 28 april 2001 Geplaatst: 28 april 2001 Salü<P>Ja werkt perfekt maar helaas alleen via de paralelle poort te gebruiken en niet<BR>serieel (wat ik graag wil ) <BR>Wachten is op een ``seriele versie`` of iets ``look a like`` zodat dan zowel de Atmel als de Int. en Ext. Eeprom tegelijk geprogrammeerd kunnen worden.<P>Gr CJG
Gast Geplaatst: 28 april 2001 Geplaatst: 28 april 2001 Dat kan met de Mastercrd. en ponyprog 2000<BR>hier alles perfect geprogt, zowel Jup2 als Funcard<P>suc6 Helgo
Gast Geplaatst: 6 mei 2001 Geplaatst: 6 mei 2001 Pak toch een MasterA, die is goedkoper en uitgebreider dan de masterCRD, bovendien komt ie (als je hem bij de juiste koopt natuurlijk) met een cdrom met alle software die je nodig hebt om goed te kunnen werken en het maken van ELK type kaartje is een fluitje van een cent. Kijk maar eens op <A HREF="http://www.geocities.com/xxxxxxxx" TARGET=_blank>http://www.geocities.com/xxxxxxxxx</A><p>[ 06-05-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]
Ron Geplaatst: 6 mei 2001 Geplaatst: 6 mei 2001 Even voor de duidelijkheid.<P>Babylon is verwijderd van het board omdat iemand met 96 posting beter dient te weten.<BR>Hij maakt hier reclame voor zijn eigen huiskamershop en dat gaat volledig tegen de regels van sat4all in.<BR>We hieden hem al een tijdje in de gaten en nu was het tijd om te gaan bannen.<BR>Als iemand nog meer members weet die sat4all misbruiken om daar commercieel hun voordeel mee te doen hoor ik dat graag: toxicq@sat4all.com <P>Toxic[Q]<p>[ 06-05-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]
Gast Geplaatst: 17 mei 2001 Geplaatst: 17 mei 2001 Kan iemand mij vertellen waar ik CardHunter kan vinden ?
Gast Geplaatst: 18 mei 2001 Geplaatst: 18 mei 2001 Salü<P>Website SoldierX<BR>Onder item `` Funcard ``<P>mvg CJG
Aanbevolen berichten