Gast Geplaatst: 19 mei 2004 Geplaatst: 19 mei 2004 @All, ik heb sinds gisteren 2 schotel en 4 koppen aan de gang. Zie dit topic. Op de site van Hemertje staat hoe je een wavefrontier moet instellen in een DB. Bij komt het ook in die richting. Het instellen gaat goed. Het is ff werk maar dan heb je ook wat. Nu komt het, ik heb alles ingesteld zenders zijn gevonden en het loopt als een trein. Maar zodra ik de DB in standby zet en weer aanzet dan is het een chaos. Ineens zijn er bij de satconfig meer satellieten bijgekomen maar wel de namen van de satellieten die ik al had ingevoed en de DB heeft ook een aantal zenders ineens niet meer. Wat kan hiervan het probleem zijn??? mvg Olav
rvs4all Geplaatst: 19 mei 2004 Geplaatst: 19 mei 2004 Citaat: Op de site van Hemertje staat hoe je een wavefrontier moet instellen in een DB. Bij komt het ook in die richting. Wat is die laatste zin? Citaat: ...loopt als een trein. Maar zodra ik de DB in standby zet en weer aanzet dan is het een chaos. Ineens zijn er bij de satconfig meer satellieten bijgekomen maar wel de namen van de satellieten die ik al had ingevoed en de DB heeft ook een aantal zenders ineens niet meer. Wat kan hiervan het probleem zijn??? Heb je 1. wel een "flash erase" gedaan na het installeren van een nieuwe image? 2. een "vreemde" image die misschien een standaard zenderlijst heeft die iedere keer door een bepaald opstart-script bij het aanzetten wordt uitgevoerd? Het is dus bij zowel Stand-by als wanneer je de stekker er uit haalt zeg maar? Mvrgr, Rob.
Gast Geplaatst: 19 mei 2004 Geplaatst: 19 mei 2004 @Rvs4all, wat ik met die laatste zin bedoel is dat ik ook zo'n opstelling heb. Maar dan 2 schotels bij 1 schotel een schakelaar waar 3 koppen aanhangen en 1 schotel met alleen 1 kop. Ik werk vanaf de USB stick. Dus Flash erease heeft in deze geen zin. mvg Olav
holles Geplaatst: 19 mei 2004 Geplaatst: 19 mei 2004 Had hetzelfde probleem bij 8 LNB's op een Wavefrontier. Er wordt gezegd dat het een Enigma 7.04 probleem is. De laatste RUDream geeft echter geen problemen. Andere images geven wel problemen (bij mij). Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
Bigfoot Geplaatst: 19 mei 2004 Geplaatst: 19 mei 2004 Het ligt idd aan je image. Probeer een image gebaseerd op 107.3, bijv. Twister X3.
Gast Geplaatst: 19 mei 2004 Geplaatst: 19 mei 2004 Citaat: Het ligt idd aan je image. joepie de poepie. Die 1.07.4 heeft toch al meer problemen veroorzaakt als ik het goed begrijp. Ik zal vanavond eens gaan loeren. mvg Olav
Gast Geplaatst: 19 mei 2004 Geplaatst: 19 mei 2004 doe een flash erase en kies "simple configuratie" dan blijven de instellingen wel bewaard. dus geen "complexe configuratie" kiezen.
Gast Geplaatst: 20 mei 2004 Geplaatst: 20 mei 2004 @Teaser, met alle respect maar dan krijg ik die 2e schotel nooit aan het lopen. Maar wat mij betreft graag uitleg. mvg Olav
Gast Geplaatst: 20 mei 2004 Geplaatst: 20 mei 2004 als je na een flash erase kiest voor simple configuration dan staat er bovenin "2 satellites via DiSeqC A/B" deze dien je te veranderen in "4 satellites via DiSeqC OPT A/B" en dan kan je de 4 sattelieten kiezen en dan save. dit werkt iniedergeval bij rudream107.4 wanneer ik kies voor complex dan werden mijn instellingen ook niet bewaard.
Gast Geplaatst: 20 mei 2004 Geplaatst: 20 mei 2004 @Teaser, dat klopt maar niet als 1 schotel in de tuin staat en de andere op het dak. Ik kon namelijk niet de de draad die van het dak afkomt doorlussen naar de disecq switch. dus met een disecq 2.1 heb ik het spul nu lopen. Die laatste switch ligt binnen. Ik zal het proberen nog duidelijker te maken met een aangepaste tekening. Olav
Gast Geplaatst: 20 mei 2004 Geplaatst: 20 mei 2004 op de manier hoe jij het hebt getekent heb ik het nog nooit geprobeerd helaas dus voor deze configuratie moet ik je het antwoord schuldig blijven. kan je niet de lnb voor de thor bij de andere 3 lnb's proppen. ik ontvang ook van 1west tot 28oost op 1 triax van 88cm. en maak gebruik van een diseqc 4.1
Gast Geplaatst: 21 mei 2004 Geplaatst: 21 mei 2004 @Teaser, als dat mogelijk was dan had ik dat zeker gedaan en ik heb dat ook uitgetest. Maar voor de THor staat een dikke boom. Dus ik moest het wel op deze manier doen. mvg Olav
Bigfoot Geplaatst: 21 mei 2004 Geplaatst: 21 mei 2004 Heb je de boel nog niet draaiend Olav? Post dan es precies je LNB instellingen. Je moet iig de uitleg van Sjerom volgen wat betreft het installeren van een Wavefrontier. En kies diseqc 1.1 en stel dan de optie committed switch in. Post hier je instellingen eens?
Gast Geplaatst: 21 mei 2004 Geplaatst: 21 mei 2004 @Bigfoot, ik heb het spul lopen precies zoals de uitleg van Hemertje/Duwgati voor een wavefrontier. Maar de DB heeft nog wel eens de neiging om een reboot uit te voeren en dan de totale configuratie de vertwee of te verdrievoudigen. Hierdoor moet ik dus dingen verwijderen maar hiermee gooi ook de zender weg met als gevolg opnieuw zenderzoeken. Ik heb trouwens nog niks aan het kernel verhaal gedaan dus ik draai nog steeds met 1.07.4. mvg Olav
holles Geplaatst: 21 mei 2004 Geplaatst: 21 mei 2004 Ik had het al eerder gemeld dat ik dezelfde problemen had. Sinds ik het RUDream image van 01-05 gebruikt (aangepaste versie van Littlesat voor de 16:9 problemen) heb ik deze problemen niet meer ongeacht welke configuratie je ook kiest. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen