Gast Geplaatst: 10 mei 2001 Geplaatst: 10 mei 2001 Hallo allemaal,<P>Pas geleden ben ik gaan experimenteren met een funcard, omdat ik het gevoel heb dat ik er inmiddels 1 heb opgeblazen (zeker weten doe ik dat nog niet) heb ik een nieuwe aangeschaft en voordat ik weer verder ga wil ik even eerst iets zeker weten.<P>De kaart heeft aan beide kanten contacten, welke kant moet nu eigenlijk in de programmer en welke in de decoder, of maakt dat niet uit, ik weet ook niet wat als bovenkant gezien wordt en wat als onderkant, op kant 1 zeg maar zit de AT90S8515 en kant 2 zit de 24LC64 met de led,s, wat is onder en wat boven.<P>Sommigen beweren ook dat je geen verify moet doen en anderen beweren weer van wel, weet ook iemand of dit zo is.<P>Gebruikte systeem,<P>Echostar DSB 2000<BR>Parallelle programmer<BR>Funprom 2.44<BR>ee.ext.hex<BR>ee.int.hex<BR>flash.hex<BR>Atmel AT90S8515 + 24LC64<P>Met vriendelijke groeten,<P>Sailor
Gast Geplaatst: 10 mei 2001 Geplaatst: 10 mei 2001 mijn ervaring leert mij dat je in de meeste gevallen een error krijgt als je verify aan zet terwijl als je dit uitzet de kaart gewoon goed werkt.Om te proggen steek je de kaart met de pic naar boven in de programmer en voor het gebruik in de cam maakt het niet zoveel uit welke kant je gebruikt als je maar wel de andere kant even afplakt ivm sluiting op het metaaldeksel van de cam (voor embedded is dit minder van belang omdat deze meestal een kunststof leze hebben)<P>greetz Geinponem
Gast Geplaatst: 10 mei 2001 Geplaatst: 10 mei 2001 Ook hier bij 1 van mijn twee kaarten regelmatig die error. Zet dan verify uit en de kaart werkt er niet minder om.
Gast Geplaatst: 12 mei 2001 Geplaatst: 12 mei 2001 Hartelijk dank voor alle antwoorden,<P>Ondanks dat ik volgens deze methode gewerkt heb krijg ik geen resultaat. Tijdens het programmeren krijg ik de melding ERROR PROGRAMMING DEVICE, alleen bij fun 1.0 gaat hij programmeren in de volgorde flash dan int. eprom , echter bij de ext.eprom zie ik niets gebeuren. Hij geeft dan ook geen foutmelding maar de kaart werkt ook niet. Heb inmiddels twee programmers geprobeerd en twee verschillende kaarten de Apollo en de parallelle programmer FC prog ver 46-00 1a, als kaart de smd uitvoering en de dil uitvoering, geen van de combinaties wil werken. Bij fun 1.0 heb ik het met lockbit geprobeerd en zonder lockbit.<P>Kent iemand het probleem en heeft hij er ook een antwoord voor,<P><BR>Met vriendelijke groeten,<P>Sailor
Gast Geplaatst: 13 mei 2001 Geplaatst: 13 mei 2001 @SAILOR<BR>Mag ik weten waar je die parallel progger gekocht heb en voor hoeveel??<BR>Doe maar effe prive want mag geen reklame gemaakt worden..<BR>Ik zelf heb harpune progger en winphoenix<BR>maar dat is serieel en niet parallel..<BR>Maar gaat uit de kunst..<BR>is wel omslachtig om te proggen maar heb wel beeld overal..<BR>Groeten<BR>Ruud.
Gast Geplaatst: 13 mei 2001 Geplaatst: 13 mei 2001 @Benbem<BR>Hoe prog jij de kaarten dan want ik heb geen enkele error gezien bj het proggen..<BR>Er is de laatste tijd alleen veel uitval op de nieuwe funcardtjes<BR>Eentje had er zelfs 60 stuks kapot..<BR>Ik denk dat het producktie fouten zijn..<BR>Dus als je kaart niet meteen voor de volle 100% werkt gelijk omruilen of geld terug vragen.<BR>Groeten<BR>Ruud.
Gast Geplaatst: 13 mei 2001 Geplaatst: 13 mei 2001 Hoi Ruud,<P>Omdat ik je email adres niet wist heb ik je even een private message gestuurd,<P>Groeten,<P>Sailor
Gast Geplaatst: 16 mei 2001 Geplaatst: 16 mei 2001 Ik gebruik de mastercrd programmer samen met chipcat en irdetofiles gedownload bij soldierx en het werkt perfekt.
Gast Geplaatst: 23 mei 2001 Geplaatst: 23 mei 2001 Hello mreuver,<P>Hoe kan je met chipcat 2.3 de internal eeprom van de fun beschrijven ? Ik dacht dat dit niet ging ? (ik had wel ergens gelezen dat je de extensie van de int hex file moest wijzigen naar xx.eep. Dit lukte wel maar ik kreeg een error ?<BR>Ik gebruik icprog en fceditor ... werkt goed<BR>Welke decoder gebruik jij by the way ? Werken uw leds ook ?<P>Sluutjes<P>Pinnie
Gast Geplaatst: 1 juni 2001 Geplaatst: 1 juni 2001 Sailor, als je geen funprom gebruikt om de funcard te proggen, wat voor program software is er nog meer om de funcard met paralel programmer te proggen?<BR>Alvast bedankt,<BR>Floris<BR>reply graag per email: florisz1@hotmail.com
Gast Geplaatst: 1 juni 2001 Geplaatst: 1 juni 2001 irdeto bezit geen intern eeprom <BR>ik kan de funcard ook beschrijven via duckmaster.<P>c'y
Aanbevolen berichten