Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,<P>Gisteren een Atmel Jupeter programmer v1.0 en 2 jupiter 1 kaarten gekocht. Welk programma kan ik daar het beste voor gebuiken?<P>Groeten,<p>[ 09-06-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Geplaatst:

@ Houbie<P>Bij mij werkt dit uistekend met Ponyprog <P>Groeten<P>Sailor

Geplaatst:

Het programmeren van de AT90S2343 met PonyProg gaat perfect. Alleen het programeren van CRD's in de Eeprom krijg ik niet voor elkaar. Wel progje moet ik hier voor hebben en moet de jumper erop of eraf?<BR>Bij Atmelcard_007 ziet hij de kaart niet. Of de kaart antwoord niet.

Geplaatst:

Hallo,<P>Wat je nodig hebt is Een van die progje's: <BR>CardHunter / Atmelcard_007moet lukken / KeyEditor v1.1 !<P>Ps:6Mhz kiezen voor die CRD te proggen!!! <P>Groeten.<p>[ 20-05-2001: Message edited by: Ari ]

Geplaatst:

Chip cat werkt perfect, kan zelfs met een phoenix met alleen 6mhz de eprom proggen voor seca, als je de snelheid maar t'rug zet.<BR>En natuurlijk een atmel proggertje voor je Atmel<BR> laugh.gif" border="0<p>[ 23-05-2001: Message edited by: bobje ]

• 2 weken later...
Geplaatst:

@Houbie<P>Ik werk als volgt met de jupiter programmer,<P>Start Ponyprog, kies options en stel in SI PROG API (serieel).<BR>Invert SCKL aanvinken ok.<BR>Daarna weer options en calibration, indien ok dan verder.<BR>Kies edit en daarna security bits, vink lock 2 en lock 1 aan daarna ok.<BR>Kies Device Select AVRmicro AT90S2343.<BR>Laad nu de file voor de Atmel via file open.<BR>Nu is het tijd om de jumper van de programmer te verwijderen.<BR>Kies device en doe eerst een erase vervolgens write all.<BR>Hij gaat nu programmeren, als hij met de Atmel klaar is klik je boven op het slotje en je ziet de twee lockbits nu ook geprogrammeerd worden.<BR>De Atmel is nu klaar,<BR>Meestal kies ik nu weer voor een nieuwe file en sluit deze af.<BR>Kies weer device select en dan I2C eeprom 2464/2465.<BR>Laad de eeprom file Ponyprog kan met crd overweg.<BR>Plaats de jumper weer op de programmer.<BR>Tenslotte device en write all.<P>Deze methode werkt voor mij, <P>succes<P>Sailor

Geplaatst:

@Houbie<P>Sorry bij de vorige message moet de eeprom voor de Jupiter 1 natuurlijk de 2416 zijn,<P>Groeten,<P>Sailor

Geplaatst:

Sailor,<P>Je schrijft "Ponyprog kan met crd overweg".<BR>Maar bij mij (versie 2.03b) zie ik geen<BR>optie om een *.crd te laden. Waar vind ik die?

Geplaatst:

@HP<P>Ik gebruik momenteel Ponyprog 2000 v 2.00d Alpha, waarschijnlijk maakt het geen verschil maar kies File, openen en onderaan zie je bestandstypen, hier staat standaard *.e2p verander dit in * en alle bestanden worden zichtbaar, selecteer de crd en tenslotte openen, <P>Goeten,<P>Sailor

Geplaatst:

Hoi Sailor,<BR>Bedankt voor je uitgebreide uitleg. De atmel is geen probleem.<BR>Maar bij de eeprom (2416)krijg ik de melding "missing device (-13)" Met opties Abort Retry Ignore.<P>Ik heb het bij 2 Jupiter 1 kaarten.<P>Heb jij nog tips, of misschien een idee wat ik fout doe?<P>Bedankt,

Geplaatst:

@Houbie<P>Waarschijnlijk doe je niets fout Houbie want ik ben een regel vergeten, je moet namelijk onder options, setup, invert SCKL weer uit zetten voordat je de eeprom gaat programmeren, Je kunt zien dat ik niet gewend ben om een handleiding te schrijven maar als je dit doet dan werkt het waarschijnlijk, post het hier even of het met deze tip gelukt is of niet,<P>groeten,<P>Sailor

Geplaatst:

Sailor,<P>Hardstikke bedankt. Werkt als een trein.<P>Als ik je ooit ontmoet ben ik je een biertje schuldig.<P><BR>Doei....

Geplaatst:

Houbie,<P>Ik heb er inderdaad wel dorst van gekregen, misschien als de SAT4ALL gebruikersdag er komt, ik probeer er dan zeker te zijn, zie andere forums,<P>Groeten,<P>Sailor<p>[ 12-06-2001: Message edited by: Sailor ]

Geplaatst:

Sailor,<P>Ik doe het bijna op dezelfde manier zoals jij het beschrijft. Echter ik laat invert sckl ongemoeit. Dan kan ik zowel de Atmel als ook de Eeprom schrijven. Zonder iedere keer deze weer aan/af te vinken.<BR>Ik weet overigens niet of dit functioneel problemen geeft, maar tot nu toe werkt alles nog.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.