Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

C+ PW en ORF op jupiter kan dat tegelijk??<BR>ik zit al een aantal dagen te "klooien" om deze 3 pakketten op 1 jupiter 1 kaart te krijgen PW en C+ lukt wel, maar orf niet, geeft soms een seconde beeld en gaat dan op zwart, als ik de gegevens die in de crd staan over zet naar een hex file voor de 24C16 en de boel op een goldwafer prog dan heb ik PW en ORF maar C+ werkt dan weer niet<BR>ik heb by the way een humax 5400.<BR>iemand een idee, ik houd me van harte aan bevolen <P>GRTZ confused.gif" border="0 Andre

Geplaatst:

Ja en Nee, O*F is een F-Card en als je de file van Digitalhackingteam gebruikt ( de auto switch file voor de humax ) dan kan het niet ( en wel ) hier de verklaring :<P>Normaal wordt PW als c-card op een Jupiter 1 gezet de i*det* kenning die is 17 01 17 02 17 03 17 04 hierdoor werkt dus PW op een Jupiter 1 door het uit en aan zetten van de ontvanger copieerd de atmel.hex een getal van 06 in de eprom die er dan zo uitziet 17 01 06 02 17 03 17 04 hierdoor werkt c*n*l+ en o.a. str*e*m en n*v* omdat de cam alleen naar de vierde en vijfde byte 06 02 kijkt. door hem weer uit en aan te zetten gaat er weer een 17 naar de eprom dus 17 01 17 02 17 03 17 04 en dan werkt PW weer ( en de rest weer niet ).<P>Nu O*F dat is een F-Card met de i*det* kenning 17 61 17 62 17 63 17 64 deze MOET op de kaart ( althans vierde en vijfde byte ) om hem in de embedded cam van de humax te laten herkennen, nu is PW ook te krijgen als F-Card !! dus wat kan je doen, de is code van de atmel.hex op zijn kop zetten en gaan debuggen waar de 06 en 17 zit en deze vervangen door 06 02 en 17 62 dan zowel O*F en PW als F-Card op de kaart zetten.<P>Nu is dit wel iets wat voor de assembler freaks onder ons is weggelegd ( aangezien hij i.p.v. 1 byte er 2 moet gaan copieren ) en niet voor een leek dat snap ik natuurlijk ook wel DUS !!! los je het anders op en wel :<P>Pak de IOTA ( atmel ) file van Chris daarin is dit probleem niet aan de orde en kun je elke provider zijn eigen i*det* kenning mee geven.<P>SatTurk.<p>[ 13-06-2001: Message edited by: SatTurk ]

Geplaatst:

@satturk<P>ik heb je een reply gezonden via PM, met daar in mijn dank voor de uitleg. <BR>Bij deze nogmaals mijn dank..<P>De term IOTA zegt mij niets, en Chris is mij niet bekend. Ik heb inmiddels wel m;n hummie voorzien van de nieuwe firmware (autoswitch) dat schakelen werkt wel tussen C+ en PW, maar nog steeds geen ORF. heeft iemand een link cq idee waar ik de IOTA (amtel) file kan vinden (alleen de amtel is voldoende de CRD maak ik zelf wel.)<P>bij voorbaat mijn dank<P>GRTZ Andre

Geplaatst:

Met de laatste patch voor de Humax 5400 van Planet Hemp and the HumFree Team kun je nu ook een normale kaart gebruiken, hiervan zijn twee dingen belangrijk<P>1) geen hex pakken die autoswitch is.<BR>2) de atr laten beginnen met 17 61 17 62 17 63 17 64 ( dat schakeld het beste ).<P>IOTA blijft een mooie oplossing maar de K007 versie werkt nu ( met dank aan Planet Hemp and the HumFree Team ) ook als een speer.<P>Het probleem van jou @the librarian is waarschijnlijk dat je een oude hex file gebruikt waarvan de high byte van O*F nog niet is gezet ( 0E ) pak maar eens een jongere hex file.<P>SatTurk.<p>[ 18-06-2001: Message edited by: SatTurk ]

Geplaatst:

@the librarian <P><BR>Ik heb ze weer, ze zijn van februari maart en april, 3x dus en de jupiter2 iota heb ik ook voor je. post ff je email adres dan stuur ik ze ff.<BR> gr,bob <P><BR> laugh.gif" border="0<p>[ 18-06-2001: Message edited by: bobje ]

Geplaatst:

@the librarian <P><BR>Ik heb em ergens maar met PGP de disk beveiligd, en mijn pswd kwijt.<BR>Indien ik em heb mail ik je.<P><BR>bob mad.gif" border="0<p>[ 18-06-2001: Message edited by: bobje ]

Geplaatst:

@satturk<BR>ik heb diverse amtelfiles geprobeert, maar tot nu toe blijft ORF erg donker in het beeld.<BR>maar ik blijf het proberen, en je weet het De aanhouder is veel tijd kwijt.<P>@bobje<P>Ik heb je m'n e-mail adres via PM gezonden.<BR>Als ik de file(s) bnnen heb ga ik er mee aan de gang, ik laat je dan nog weten of het me gelukt is.<P>HOI, Andre

Geplaatst:

andre je hebt ze alleen een beetje later dan verwacht <BR>Mischien kan iemand mij files mailen voor een seca jupiter 1 kaart met meer dan 12 providers?<P>gr,<P><BR>bob laugh.gif" border="0<p>[ 20-06-2001: Bericht aangepast door: bobje ]

Geplaatst:

@bobje<P>T'is gelukt, met de amtel na het aan passen van de eprom file werk de jupiterkaart nu als een speer met alle door mij gewenste providers Thnx man. Je zocht zelf een file voor meer dan 12 providers????? dit staat in de lees tekst van de door jou verstuurde file "It will emulate up to 32 smartcards in one (depending on the memory<BR>available in your card)" En het werkt op een hummie met de laatste patch van planet hemp.<P>@satturk<P>Zoals je hierboven hebt kunnen lezen is het gelukt ik heb beeld op de door mij gwenste kanalen met zowel de amtel als ook met de GW kaart.<P>Nogmaals bedankt voor de info<P>A'm HAPPY<P><BR> laugh.gif" border="0 <P>GRTZ, Andre

Geplaatst:

@the librarian <P>Hmmmm, ik heb erg veel files weet soms door de bomen het bos niet te vinden, maar ik dacht toch dat ik je een irdeto file had gezonden, ik ben opzoek naar een seca atmel file met meer dan 12 providers.<BR>Maar mocht ik wat over het hoofd zien dan hoor ik het graag.<BR>o en ik ben blij dat het werkt, heb ik niet voor niets rampo zijn site gecopied naar mijn hdd met superbot ;-)<P>gr<P><BR>bob laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0<p>[ 21-06-2001: Bericht aangepast door: bobje ]

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.