Gast Geplaatst: 7 augustus 2001 Geplaatst: 7 augustus 2001 Ik heb de laatste versie van de 3 in 1 funfile bij duck weggehaald.<P>Met Ponyprog 2000 wordt de AT90S8515_flash.hex en de 24C64_ext_ee.hex zonder problemen geprogd. Ik gebruik overigens 'n mastercrd programmer.<P>Als ik de kaart in de Humax stop knippert één groene LED 'n paar keer (kaart is geaccepteerd) en dan gebeurd er niets meer. Zap ik nu door de kanalen dan knippert die zelfde LED continu maar het beeld blijft zwart.<P>Ik heb in de TXT file die bij de zipfile zat gelezen dat sommige kaarten niet willen werken, en daarvoor zit er 'n revovery_flash.hex bijgesloten.<P>Ik heb die geprobeerd te gebruiken met PonyProg, maar die geeft aan dat er 'n error in de file zit!<P>Zijn er nog meer mensen met het zelfde probleem, en heeft iemand hier al 'n oplossing voor gevonden?<P>Op de funcard staat de opschrift: SMT-version Ver1.0 Free4All. (misschien ligt het aan deze serie funkaarten!) <P>Greetings,<P><B>Redcat</B>
Gast Geplaatst: 7 augustus 2001 Geplaatst: 7 augustus 2001 Ik heb na wat knutselen inmiddels zelf de oplossing gevonden voor het probleem, ik heb het volgende gedaan:<P>1. PicBinEd v1.30 opgestart en 3in1 modus gekozen, daarna in Working mode gekozen voor Fun v01 Irdeto.<BR>2. Nu de ‘irdviasec_24C64_ext_ee.hex’ file laden, er volgt nu ’n waarschuwing dat alle lege ruimtes worden gevuld met ‘FF’, druk op 'OK'.<BR>3. Ga nu direct de file weer saven, en sluit PicBinEd af.<BR>4. Start nu het programma Chip CAT 2.3 en laad in 1 de irdviasec_AT90S8515_flash.hex en in 2 de irdviasec_24C64_ext_ee.hex.<BR>5. Druk nu op het gele bliksemflitsje, en volg de aanwijzingen op het scherm.<BR>6. Als je de kaart nu in de ontvanger stopt zal alles werken zoals het bedoeld is!!!<P>Bovenstaande is geprogd met ’n Mastercrd programmer.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B><p>[ 07-08-2001: Message edited by: Redcat ]
Gast Geplaatst: 7 augustus 2001 Geplaatst: 7 augustus 2001 Hallo probert is de files van lorisdam<BR>download by duck 3in1 voor funcard1 AT90S8515<BR>en 24c64 eeprom, werk perfekt op humax 5400<BR>en nokia 9500/9200.<BR>ps:de recover.hex is voor te wissen ff ff<BR>1)recover.hex <BR>2)flash_irdviesec.hex<BR>3)ext_eprom.hex of crd met cardhunter.<BR>Ik heb mij funcard1 geprogrammert met funprom<BR>V 244 dit werkt ok<BR>Groetjes<P>
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 redcat je hebt niet alleen ponyprog nodig als je goed naar de readme file kijkt dan weet je hoe het moet... met mastercrd<BR>dus niet met pony prog de flash en hex<P>ponyprog flash<BR>cardblaster crd<P>de hex is bv voor funprog zoals satbandit al aangeeft....<P>greetz lorisdam and have fun
Duwgati Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 Mooi dat het werkt Redcat maar heb je toevallig ook maar het flauwste idee waarom die modificatie nodig is?<BR>Bij mij werkt het namelijk zonder enige aanpassing.<BR>Ik kan me dus alleen maar voorstellen dat het te maken heeft met de manier waarop Ponyprog werkt. <BR>Heb je ook nog geprobeerd om de ongemodificeerde files met chipcat te laden?<BR>Met de fun programmer gaat dat namelijk gewoon goed.<BR>Ik had hier een blijde verrassing liggen toen ik van vakantie terugkwam. Mijn nieuwe Hummie stond op me te wachten, gepatcht en wel.<BR>Nou zat alleen de Piccard2 er niet bij, dus ik op zoek naar alternatieven. En ook ik had de funcard files al snel te pakken. <BR>Ik heb de kaart dus met mijn fun programmer geprogrammeerd en dan gaat alles in 1 keer goed. Geen modifikaties aan de files nodig <BR>En het best van al, geen resets nodig zoals ik overal las over de ds9 files met piccard2 (of is dat inmiddels ook al verholpen?)<P>Als je (of iemand anders) meer weet lees ik het graag.<BR>Bye<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 Ds9 met 16F628 24C65 3in1 werkt hier nu zonder problemen geen reset nodig!<BR>file van Duck 7/8 werken goed, zeppen van Irdeto,seca, viaccess geen probleem.<P>Suc6<BR>Bonzi
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 @Duwgati, ik heb alles nog eens even bekeken en heb volgende vastgesteld:<P>Als ik de ‘irdviasec_24C64_ext_ee.hex’ in het programma ChipCat probeer te laden dan komt dat programma met de volgende melding:<P>Error in Hexfile: at line #2: 10021000312E32A0003030303031363235333018B4 (wrong checksum).<P>Laad ik deze zelfde file in PicBinEd v1.30 (er volgt eerst weer 'n foutmelding en ’n waarschuwing dat alle lege posities worden gevuld met ‘FF’ ) en save dan direct weer onder ’n andere naam dan valt op dat er nu verschil zit tussen de twee files. Na het saven is van iedere regel de één na laatste positie gewijzigd!<P>Als ik die file nu probeer te laden in ChipCat wordt hij dit keer zonder problemen geaccepteerd. <P>Een nadeel van de Funcard 3in1 file vind ik dat je bij Viaccess maar één key kwijt kunt (de DS9 file kan alle key's herbergen).<P>De 3in1 Funcard file is trouwens eenvoudig te wijzigen met de nieuwe editor 'ISVEdit'.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B><p>[ 08-08-2001: Message edited by: Redcat ]
Duwgati Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 Bedankt Bonzi en Redcat voor de uitleg.<BR>Dat van die via-keys wist ik niet, daarvoor was ik er nog niet ver genoeg ingedoken. Ga ik morgen ook eens doen.<BR>Wat mij nu wel mateloos intrigeert is het volgende: waarom accepteert funprog de files wel "as-is" en chipcat en picbined niet?<BR>Als het een checksum probleem is kan dat m.i. maar 1 ding betekenen: aangezien chipcat en picbined dat probleem wel konstateren en funprog niet doet funprog dus blijkbaar geen checksumcontrole of zie ik iets over het hoofd?<BR>bye<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 @lorisdam1, dat weet ik. Ik heb alle mogelijkheden die in de TXT file stonden geprobeerd, het probleem zat hem bij mij in het fijt dat ik de file eerst moest bewerken zoals ik heb uitgelegd, anders werkte het gewoon niet!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>
Duwgati Geplaatst: 9 augustus 2001 Geplaatst: 9 augustus 2001 Hoi Redcat,<BR>Ik heb ISVedit inmiddels geprobeerd en daarbij kom ik tot een vreemd resultaat:<BR>De duck files kan ik niet laden. Bij het openen roept het ISVedit "file read error".<BR>Het zelfde dus eigenlijk als met picbined.<P>Dus heb ik vervolgens eens enkele zips bij onze poolse vrienden gehaald. Die files laten zich wel allemaal probleemloos openen. Zou er dus toch iets vreemds zijn met die duck files? Het lijkt er sterk op.<P>Ik heb ook enkele van die "poolse" files geopend en ge-edit met picbined 1.30 en dat gaat ook prima. Geen foutboodschappen of wat dan ook tijdens het laden. En dan vind ik eerlijk gezegd picbined aanzienlijk duidelijker van opzet dan ISVedit.<P>1 ding viel me daarbij ook nog op:<BR>Jij schreef dat er slechts 1 via key beschikbaar is, maar dat is volgens mij niet zo. <BR>Als je goed kijkt zie je dat sommige via-providers meerdere keren voorkomen in de provider-list. Dat is dan telkens met een andere key. Ofwel slechts 1 key per regel in de provider-list. Maar meerdere vermeldingen in de provider-list, dus ook meerdere keys mogelijk. Toch?<P>Bye<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 9 augustus 2001 Geplaatst: 9 augustus 2001 @Duwgati, je hebt volkomen gelijk wat betreft de Viaccess key's. Er kunnen inderdaad meer dan één key worden ingevuld per provider, je moet die zelfde provider dan nog 'n keer toevoegen maar dan met de andere key.<BR>Ik heb de editor gebruikt met 'n file waarbij voor elke provider maar één key was geplaatst. Het zou overigens ook dom zijn als er niet meer dan één key in de file geplaatst kon worden, de eeprom is immers net zo groot als bij de Piccard2 en daar kun je ook meer Viacces key's per provider invullen.<P>Ik geef toe dat ISVedit 'n beetje spartaans is ten opzichte van PicBinEd, maar het werkt verder prima. En het vreemde is dat ik met PicBinEd Irddeto en SECA wel gewoon kan editen, maar als ik Viacces probeer krijg ik de foutmelding <I>'Selected working mode has to use bigger data file. PicBinEd will not copy values from controls to buffer'</I>.<BR>Ik weet niet of jij ook die foutmelding krijgt, het kan zijn dat ik zelf iets niet helemaal goed doe!<BR>Wil je mij, als het bij jou wel goedgaat, even uitleggen hoe jij het doet? <P>Wat de duck file betreft kun je die ook gewoon net als ik eerder heb beschreven even laden en direct weer saven in PicBinEd. Je zult zien dat de file nu wel gewoon te laden is in ISVedit. Er zit gewoon 'n checksum error in de file.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>
Duwgati Geplaatst: 9 augustus 2001 Geplaatst: 9 augustus 2001 @Redcat<BR>Inderdaad, ik heb dat zelfde probleem hier ook. Zelfde foutboodschap. Maar ALLEEN met de duck files. De andere werken probleemloos.<BR>Ik vermoed dus dat je gelijk hebt en dat er een checksum error in de duck files zit.<P>Blijft mij 1 ding wel verbazen:<BR>Als de checksum van die files niet klopt, hoe kan het dan dat het wel gewoon werkt. Ik heb ze namelijk zonder enige aanpassing kunnen programmeren m.b.v. mijn fun programmer. Dus kompleet met foutieve checksum. En ik mis volgens mij geen providers.<BR>Iemand enig idee???<P>Bye<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 9 augustus 2001 Geplaatst: 9 augustus 2001 @Duwgati, ik heb net de laatste 3in1 file van de bekende Poolse site gehaald. Deze file werkt prima en dit keer geen enkele error melding. <P>Ik vraag me net als jou ook af dat er ondanks deze checksum error toch bij de meeste mensen 'n werkende file geprogd wordt!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>
Gast Geplaatst: 11 augustus 2001 Geplaatst: 11 augustus 2001 hebben jullie de laatste nieuwe eraf gehaald hier zit als het goed is geen fout in de hex file meer het klopt dat er een fout inzat en dat ie toch werkte de volgorde van de crd-file stond niet goed daarom werd ie verkeerd geconverteerd naar hex en die van het poolse board is gelijk aan die van ons het enigste verschil kan erin zitten dat de coco verandert is de coco voor humax is verandert dat ie sneller schakeld met viaccess dit is te danke aan planet hemp laat jullie bevindingen nog nog maar eens achter......<BR>nog even voor de duidelijkheid de hex die geconverteerd is, is geconverterd met crd convert 1.23 dus kijk eens REDCAT de crd opent in picbined en dan hem een opslaan als hex kijk dan nog eens dat er een fout ontstaat ik kan dit hier niet testen omdat ik alleen de funprogger jdm en phoenix gebruik laat nog eens wat van je horen...<P>groetjes lorisdam
Duwgati Geplaatst: 11 augustus 2001 Geplaatst: 11 augustus 2001 Hoi Lorisdam,<BR>Bedankt voor de uitleg.<BR>De problemen die ik had, waren met de files die ik op 6/8 gedownload had. Ik zou het wel willen proberen met nieuwere files als die er zijn, maar ik kan duck niet meer bereiken. Gekickt lijkt het.
Aanbevolen berichten