Gast Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 Ik bezit een smd funkaart met led.Ik heb geen problemen om hem te programmeren maar als ik hem in de humax 5300,5400 steek dan lijkt het of de kaart te lang (of iets te dik is)omdat als ik hem iets indruk en vast hou de kaart perfect werkt ,maar zodra ik hem loslaat dan schiet hij iets terug waardoor de kaart geen contact meer maakt. Met de gold en funwaverkaart heb ik geen problemen.
Gast Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 heb ik ook gehad. ik heb het opgelost door aan het uiteinde ongeveer 0.5 mm af te knippen met een schaar.
Gast Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 Ik heb er al ongeveer een mm afgevijld maar hij blijft nog steeds terug springen of moet er soms nog meer af ? Ik heb totaal 10cm om intekorten
Gast Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 Wat denk je van een stuk plakband op de kaart plakken.
Gast Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 Dit is 'n bekend probleem van de embedded Irdeto cam van de Humax. Het veertje achterin de kaartlezer is wat stug en drukt de kaart daardoor weer iets naar buiten als je hem erin stopt. Helaas zit achter het veertje ook 'n kleine switch die registreerd of er 'n kaart in de kaartlezer zit. Je begrijpt al wat er gebeurd als de kaart door het veertje weer iets naar buiten wordt gedrukt! De ontvanger denkt dat de kaart eruit wordt gehaald, of hij komt met de melding dat de kaart 'invalid' is.<P>Ik wil jullie waarschuwen voor het gebruik van plakband/tape, want de cam wordt vrij heet. Hierdoor loop je de kans dat de lijm op de tape halfvloeibaar wordt wat tot het gevolg heeft dat wanneer je de kaart uit de ontvanger haald de tape in de kaartlezer achter blijft!!!<P>Gebruik ook geen metalen stripjes, want dat verhoogt de kans op kortsluiting.<P>De beste en simpelste manier om dit op te lossen is het steken van 'n stukje karton tussen de kaart en de gleuf van de cam. Het karton moet zo dik zijn dat het echt klem zit. Laat wel 'n stukje karton buiten de gleuf, zodat je de kaart inclusief het kartonnetje weer uit de ontvanger krijgt.<P>Stukken van de kaart afknippen of vijlen heeft geen zin, want dat heeft geen invloed op het veertje. Overigens kan dit ertoe leiden dat de pinnetjes in de kaartlezer voorbij de contacten van de kaart komen te zitten waardoor er geen verbinding met de kaart meer mogelijk is.<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>
Aanbevolen berichten