Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben in het bezit van een mastera2,chipcat 2.3,ik probeer nu een funcard te proggen,maar tot nu toe zonder resultaat.Ik laad de flash.hex bij AT90S8515<BR>ext eeprom.hex bij 24c64,maar waar laad ik de int eeprom.hex ???<BR>Ik ben al een middag bezig zonder resultaat.<P>Wie kan mij verder helpen ?<BR>Thank you

Geplaatst:

Ik heb volgens mij een defecte kaart opgestuurd gekregen,ook met jou oplossing is het niet gelukt.<P>Heeft iemand een idee om deze kaart te testen.Beetje zonde om meteen in de prullenbak te gooien. Funcard geeft mij voorlopig weinig fun !!!

Geplaatst:

Als je nou eens in detail vertelt wat je doet en wat er vervolgens misgaat, heb je misschien nog kans dat er iemand een antwoord voor je heeft. Dit is zo toch geen vraag waar iemand iets mee kan <BR> confused.gif" border="0confused.gif" border="0 <BR>Bye<BR>Duwgati

Geplaatst:

Tijdens het proggen met chipcat 2.3 krijg ik geen enkele foutmelding,dat is het hem nou juist,maar na het plaatsen in m'n aston 1.05,krijg ik de melding: "service is not running or scrabled".Ook branden er geen ledjes op de funcard,en dat is volgens mij toch de bedoeling.Alleen met het proggen van de eeprom zie ik een rood ledje branden op de kaart.<BR>Sorry trouwens als ik niet duidelijk ben geweest,maar dit is m'n eerste ervaring met een funcard.<BR>Weet iemand een oplossing,of is het gewoon niet mogelijk met een mastera2 ???<BR>Thank you all !

Geplaatst:

@kruithof, even 'n vraagje voor de zekerheid.<P>Je programmeert toch geen 3in1 file op de kaart, want dan moet je hem na het proggen niet in de Aston cam doen maar in de embedded Irdeto cam van de Humax.<P>Het zal misschien wel niet het geval zijn, maar soms kun je in de strijd van het proggen dit soort dingen over het hooft zien!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B><p>[ 15-08-2001: Message edited by: Redcat ]

Geplaatst:

Nee,ik gebruik de seca 16 provider-file van lorisdam,en dat is trouwens niet de enige die ik uit heb geprobeert,dus ook dat is het niet.

Geplaatst:

Volgens mij moet je met chipcat de int eeprom dezelfde naam geven als de flash maar dan een andere extentie ***.??? moet je even lezen in de handleiding. soms moet je de processor wissen (met icprog bijv.),omdat soms van die lockbits aanstaan bij het proggen.

Geplaatst:

@Kruithof,<BR>Ik heb hier eens naar die files gekeken en volgens mij zijn de keys gewoon niet goed.<BR>Update de keys maar eens en probeer het dan nog 's.<BR>Suk6<BR>Duwgati

Geplaatst:

Nee duwgati,Dit is het eerste waar ik naar hebt gekeken.Het zijn de juiste key's.<BR>Het is voor mij een groot raadsel,vooral als ik iedereen hoor zeggen:"zo funcard geprogt met mastera en chipcat 2.3".<P>Weet iemand welke ledjes er horen te branden op de kaart,als je juist hebt geprogt ?<P>Bij het schrijven van de eeprom brand de rode aan de rechtse kant,en als hij is uitgeprogt brand de linkse groene led.<P>Weet iemand of dit juist is ???<BR>Geef niet op,en blijf proberen.<P>Thank you all,voor jullie reactie's

Geplaatst:

opgelost !!!<BR>He,he...het werkt.<BR>Onder-en bovenkant afgeplakt met tape,en wat denk je,werkt als een trein !!!<P>Iedereen bedankt voor het meedenken.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.