Ga naar inhoud


Pace 501 g4 EF E6


Satq

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een DRV501 g4 met de melding EF, ik probeer daar opnieuw de firmware in te spelen, maar na nog geen halve minuut naar de Aen dar ronddraaiende ledje te kijken zie ik heel kort een 2 in het display, de software meld iets over dat er iets klaar is, en ik krijg dan de text E6 in het display.

Ik heb al geprobeert standby + - enz.. geprobeert maar het laden van de firmware gaat steeds op de zelfde manier.

 

Ik heb al een heel aantal dingen op dit board gelezen, maar de melding E6 heb ik nog niet besproken zien worden, en ook welke chip de boosdoener is van deze EF (Error Flash?) is mij ook niet duidelijk.

 

 

Wat nu te doen?

 

Satq

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aha, dat klinkt niet zo goed.

 

Ik heb inmiddels getracht het toestel aan de praat te krijgen met met en zonder de smartcard geplaatst en ook met de irdeto module er uit, maar ik krijg steeds na korte tijd op mijn PC de melding "section complete" en dan op de receiver E 6.

 

Het lijkt net of er geen update plaats hoeft te vinden of zo, ik heb net met een goedwerkende g4 getest, en die geeft exact de zelfde (E6) melding, alleen werkt deze wel.

Er moet toch iets te omzijlen zijn voor wat betreft die EF melding zodat hij wel verder gaat.

 

Satq

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch niet de G6 en de G4 met dezelfde SW ?

Dat kan niet . Er zijn aparte versies voor .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Het betreft hier een G4, en voor de G4 en de G6 zijn verschillende stukjes firmware.

 

Voor wat betreft de storing, ik heb altijd het idee, wat een ander kan kan ik ook, soms met omwegen. maar het is gewoon de uitdaging het toestel aan de praat te krijgen.

 

Ik ken niet bang om er een flashcip af te solderen of zo en die opnieuw van firmware te voorzien.

 

Mocht er nog iemad een goed idee hebben, of mij kunnen vertellen welke van de 2 29f400 flashroms ik als boosdoener mag beschouwen, dan hoor ik het graag.

 

En eeh, om dat malle ding nu nog voor reparatie op te sturen, nou nee, dan houd ik hem wel voor de onderdelen of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...