Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij advieseren welke positioner ik het beste kan kopen voor een 1.80 offset schotel? Het liefst een geruisloze en besturing dmv de dreambox.

Prijs is niet zo belangrijk....

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Oef, voor een 1.80 meterschotel zal een simpel diseqc motortje niet volstaan.

Hoe is de ophanging van de schotel geconstueerd ? Zit er bv. een polarmount op, en even belangrijk, zit er een mogelijkheid op er een actuatormotor aan te bevestigen ?

Je zou (mits er een actuatormotor op kan) een actuatormotor in combinatie mat een V-box II kunnen gebruiken.

Is dit niet het geval dan wordt het gewicht belangrijk. Er zijn van Jaeger 36 volt H to H motoren waar je ook grotere schotels op kan monteren. Dit werkt ook prima samen met de V-Box II.

Stil zijn beide oplossingen niet. Beide motoren draaien op een gelijkspanning en dat maakt geluid. Verder heb je in beide gevallen met een tandwielkast te maken en dat maakt zo mogelijk nog meer herrie.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Bedankt. Voor de herrie was ik al bang. De schotel (merk MABO) heeft een polarmount die nu vast staat dmv een beugel. Daar moet dan de motor op. Is het dan mogelijk om de moor de voeden via de coax, of moet er een nieuwe kabel bijkomen? Er is ook nog een oude coax aanwezig die niet gebruikt wordt.

System Administrator (niet van deze site)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen